Domy mediowe Optimum Media OMD i Brand & Media OMD należące do spółki OMD Poland zaczynają wdrażać nowe strategie dotyczące pozycjonowania swoich marek na rynku. “Zależy nam na tym, aby dla obu agencji zbudować oddzielne i bardzo mocne wizerunki wynikające z różnych pomysłów na funkcjonowanie na rynku domów mediowych i przez to zwiększyć ich konkurencyjność. Wykorzystaliśmy własną wiedzą marketingową, stworzyliśmy koncepcje dla marek obu agencji. Obecnie zaczęliśmy wdrażanie ich w życie” – mówi Jakub Bierzyński, CEO OMD Poland. Streszczeniem wizji dla marki Optimum Media OMD ma być kreatywność i innowacyjność w myśleniu o komunikacji mediowej. “Naszym zdaniem nieszablonowe podejście do planowania mediów w Polsce jest rzadkością. Optimum Media OMD zamierza tę niszę zapełnić. Jesteśmy spokojni o popyt na usługi agencji o takim profilu, ponieważ według nas w obecnych uwarunkowaniach mediowych to jest jedyna droga. Dzisiaj nie wystarczy już tanio kupić telewizję i na tym trudno jest zbudować przewagę konkurencyjną. Teraz trzeba kupować media mądrze, podsuwać klientom rozwiązania, które pozwolą im taniej pozyskiwać konsumentów, a nie punkty GRP, których wartość się zdewaluowała” – mówi Adrian Kawecki, dyrektor zarządzający Optimum Media OMD. Dom ten zamierza ściśle współpracować z firmą konsultingową Corporate Profiles Consulting należącą do agencji DDB Warszawa. Dowodem na kompetencje Optimum Media OMD w zakresie kreatywnego i innowacyjnego planowania mediów mają być między innymi kampanie dla Polskiej Telefonii Cyfrowej – marka Heyah czy dla firmy Sony – Net MD Walkman (nagroda Media Trend za najlepsze wykorzystanie telewizji). Unique Selling Propostition w przypadku Brand & Media OMD ma być doradztwo i ekspertyzy w zakresie komunikacji marketingowej i efektywności mediowej. “Brand & Media OMD będzie się koncentrował na całym szeregu badań weryfikujących strategie komunikacyjne i mediowe. Zamierzamy doradzać naszym klientom w oparciu o twarde dane między innymi z naszego badania OMD Brand Tracking. Poddamy szczegółowej analizie zarówno efektywność mediów konwencjonalnych, jak i tzw. ambient mediów. W tym względzie pomiędzy Brand & Media OMD i Optimum Media OMD dojdzie do synergii. Optimum Media ma wyznaczać nowe kierunki w komunikacji, a my będziemy weryfikować ich skuteczność” – mówi Marcin Dec, dyrektor zarządzający Brand & Media OMD. W 2003 r. w Brand & Media OMD stworzono nowe stanowisko consumer insight specialist, które objął Tomasz Dulnicz, poprzednio zatrudniony w SMG/KRC Millward Brown Co. Już w ub.r. obie agencje poszukiwały pomysłów na odróżnienie się od konkurencji. “Po odejściu Agnieszki Kosik i Maćka Steca, dwóch głównych menedżerów, zaczęliśmy tworzyć marki agencji niejako od podstaw. Stworzyliśmy pewne wizje, ale okazały się one nietrafione i dlatego je zweryfikowaliśmy” – mówi Kawecki. 2003 r. był według Jakuba Bierzyńskiego najlepszym rokiem w historii tej agencji. “Po poważnych kłopotach personalnych na początku tego roku udało się skutecznie zrestrukturyzować firmę i zoptymalizować jej działalność. Obroty wzrosły o 30 proc. Pozyskaliśmy kilkunastu nowych klientów, w tym między innymi Polską Telefonię Cyfrową, Gellwe (z agencją TBWA/Warszawa), Eurobank (z DDB Warszawa), Obligacje Skarbu Państwa. Nowy biznes stanowi 50 proc. w ogólnych przychodach agencji. Obniżyliśmy koszty działalności spółki OMD Poland o 15 proc. i przy takich samych jak wcześniej zasobach ludzkich jesteśmy w stanie skutecznie obsłużyć większą niż w 2002 r. liczbę klientów. Zyskowność agencji wzrosła” – mówi Bierzyński. Optimum Media OMD straciła w ub.r. obsługę budżetu mediowego Elite Cafe. W przypadku Brand & Media OMD nowo pozyskani w ub.r. klienci (m.in. Opoczno SA) stanowią około 15 proc. w ogólnych przychodach. Firma straciła obsługę budżetów mediowych US Pharmacii, a planowanie i zakup nośników reklamy zewnętrznej dla Grupy Żywiec SA, klient przesunął do agencji Media Concept. (PR)
Kraj
Media Concept
OMD Poland
Bierzyński Jakub
Polska Telefonia Cyfrowa
Sony
Media Trend
Gellwe
OPOCZNO SA
US Pharmacia
Grupa Żywiec SA
Stec Maciej
Kosik Agnieszka
Brand & Media OMD
Optimum Media OMD
SMG/KRC Millward Brown Co.
Elite Cafe
Kawecki Adrian
Eurobank
DDB Warszawa
Corporate Profiles Consulting
Heyah
Dec Marcin
Dulnicz Tomasz