Kraj

Wella wprowadza na rynek kosmetyki do stylizacji włosów ShockWaves

Kosmetyczny koncern Wella Polska (należący do Procter & Gamble) wprowadził na rynek nową markę kosmetyków do stylizacji włosów - ShockWaves....

Kosmetyczny koncern Wella Polska (należący do Procter & Gamble) wprowadził na rynek nową markę kosmetyków do stylizacji włosów – ShockWaves. Jednocześnie firma zdecydowała się wycofać z rynku inną serię kosmetyków do stylizacji – Design. Dariusz Bąk, marketing manager consumer division w Wella Polska, podkreśla, że celem wprowadzenia ShockWaves nie jest zastąpienie marki Design. Linia produktów kierowana jest do młodych ludzi, w wieku 15-25 lat. Zdaniem Bąka w Polsce nie ma takich kosmetyków przeznaczonych właśnie dla tej grupy wiekowej. “Chcemy stworzyć modę na używanie produktów ShockWaves” – dodaje Dariusz Bąk. Według danych Welli wśród młodych ludzi rośnie zainteresowanie tym segmentem produktów. Młodzież jest bardzo otwarta na nowe marki. Linia ShockWaves składa się z 13 produktów. Jest podzielona na cztery grupy kosmetyków: Maksymalne Utrwalenie, Mocne Utrwalenie, Superskręt i Superpołysk. Wella planuje również wsparcie marketingowe nowej marki. Koncepcję komunikacji marki przygotowała agencja Brainshop U-boot. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy MediaCom Warszawa. Na obecnym etapie wprowadzania marki firma nie podaje szczegółow działań marketingowych. Wella w swoim portfolio posiada również markę kosmetyków do stylizacji włosów Wellaflex, która według danych ACNielsena za styczeń-luty 2004 znajduje się na drugim miejscu po marce Taft należącej do Schwarzkopf – Henkel. Z tych samych danych wynika, że marka Design w tym okresie posiadała około 3 proc. udziałów wartościowych. Produkty linii ShockWaves dostępne są już w sprzedaży, a ich sugerowana cena wynosi ok. 15 zł. (JD)