Kraj

Dobry trzeci kwartał 2011 r. w reklamie online

Wzrost rynku reklamy internetowej o 22 proc.

Dobry trzeci kwartał 2011 r. w reklamie online
IAB Polska wspólnie z firmą PwC opracowała wyniki wydatków na reklamę w internecie za trzeci kwartał 2011 r. Wydatki na reklamę wyniosły 453 mln zł, co oznacza wzrost o 22 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2010. Po trzech kwartałach wartość rynku reklamy online zamyka się kwotą 1,395 mld zł.

Najważniejszym kanałem jest nadal reklama graficzna z 38-proc. udziałem w torcie w trzecim kwartale 2011. Na kolejnych miejscach znalazły się odpowiednio: marketing w wyszukiwarkach (SEM – 34 proc.), ogłoszenia (19 proc.) oraz e-mail (7 proc.).

Finanse są nadal sektorem wydającym najwięcej na reklamę online. W pierwszej trójce znalazły się też kategorie: czas wolny i handel. W sumie sektory te generują 38 proc. wydatków. Udział wydatków na
dobra trwałe i dobra szybko zbywalne utrzymuje się na podobnym poziomie.