Kraj

Play ma już ponad 7 mln klientów

Najmłodszy z czwórki największych operatorów komórkowych ma już 14 proc. rynku.

Na koniec ub.r. z usług sieci komórkowej Play (P4) korzystało 7,07 mln użytkowników. Operator wylicza, że daje mu to już 14 proc. polskiego rynku (na koniec ub.r. miał 10 proc.). W ciągu roku Play pozyskał 1,9 mln nowych klientów (wzrost o 37 proc.).

Jeszcze szybciej operator poprawia swoje wyniki finansowe – w ub.r. przychody spółki wyniosły 2,672 mld zł, o ponad 33 proc. więcej niż w 2010 r., zaś EBITDA wyniosła 873,9 mln zł, czyli o 108 proc. więcej w stosunku do roku 2010 r.

Obecnie 56 proc. klientów Playa to użytkownicy telefonów na karty (pre-paid), zaś 44 proc. to abonenci. Operator podaje, że ma też 530 tys. klientów biznesowych (wzrost o 79 proc. rok do roku), zaś z oferty jego mobilnego internetu korzysta już blisko 1 mln użytkowników, czyli o 42 proc. więcej niż na koniec ub.r. (ok. 700 tys.).

Dla porównania: Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci T-Mobile, zwiększyła liczbę użytkowników o 902 tys. netto, w tym liczba klientów kontraktowych (abonamenty – postpaid) zmalała o 31 tys., zaś liczba użytkowników telefonów na karty (prepaid) wzrosła o 933 tys.

Z kolei sieć Orange (PTK Centertel / Grupa Telekomunikacji Polskiej SA) w ub.r. pozyskała 327 tys. nowych klientów netto, w tym klientów abonamentowych przybyło 21 tys., zaś użytkowników prepaid – 306 tys.