M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Wieden + Kennedy wygrywa przetarg Maximusa

Tomasz Wygnański | 7 marca 2012, 06:00

Marka z portfolio Brown-Forman będzie miała nową kampanię.

Agencja Wieden + Kennedy wygrała przetarg na obsługę marki Maximus Vodka z portfolio Brown-Forman – dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Katarzyna Obuchowicz, dyrektor marketingu Brown-Forman Polska, odmówiła komentarza w tej sprawie.

Przetarg na Maximus Vodkę miał charakter paneuropejski, ale dotyczy przede wszystkim naszego rynku. Nazwy i liczba agencji nie są znane, ale wiadomo, że w przetargu były m.in. agencje z Wielkiej Brytanii i jedna z Polski.

Maximus Vodka jest własnością Brown-Forman od ub.r. Wcześniej koncern był dystrybutorem tej marki, która funkcjonowała i nadal funkcjonuje wyłącznie na polskim rynku. Przed przejęciem Maximus należał do firmy Altia Group, tej samej, która była kiedyś właścicielem brandu Finlandia, podobnie jak teraz Maximus kilka lat wcześniej przejętego przez Brown-Forman.

Według nieoficjalnych informacji Brown-Forman jako nowy właściciel Maximus Vodka ma zamiar zapewnić marce mocne wsparcie i rozszerzyć jej dystrybucję o inne kraje.

Na naszym rynku Maximus Vodka należy do segmentu domestic premium (wódka produkowana jest w Polsce), w którym konkuruje z takimi markami, jak: Bols (CEDC), Wyborowa (Pernod Ricard) czy Smirnoff Vladimir (Diageo).

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,