Przetargi

Unilever sprawdza koszty w mediach

Koncern ruszył z przygotowaniami do przetargu na media.

Koncern Unilever rozpoczął analizy kosztów w mediach na poszczególnych rynkach. Audyt obejmie także nasz rynek, który będzie oceniany w ramach regionu CEE. Jak wynika z naszych informacji, Unilever zanalizuje oferty pięciu domów mediowych, w tym obecnej agencji Unilevera w Polsce – PHD Media Direction. Pozostałe to: ZOG, MPG, Initiative oraz Mindshare. Wyniki audytu mają być podstawą do rozpisania kolejnego etapu przetargu. Do momentu zamknięcia tego wydania “MMP24” nie udało nam się uzyskać komentarza w tej sprawie od przedstawicieli koncernu.

Przypomnijmy, że koncern Unilever rozpisał globalny przetarg na planowanie i zakup mediów. Obecnie głównym domem mediowym Unilevera jest Mindshare, któremu kontrakt wygasa w 2012 r. Wartość globalnego budżetu szacowana jest na 3 mld dol. W Polsce Unilever Polska w ub.r. był największym reklamodawcą telewizyjnym, wydał  716 mln zł, jak wynika z danych cennikowych Nielsen Audience Measurement.