Według najnowszego badania (przeprowadzonego wśród 65 marketerów, których łączne wydatki reklamowe wynoszą 40 mld dol.) zaprezentowanego przez WFA blisko 60 proc. ankietowanych członków tej federacji jest przekonanych, że wydatki marketingowe w krajach rozwijających się będą rosnąć. Prawie 95 proc. ankietowanych jest zdania, że przyszłe wzrosty wydatków przeznaczanych na komunikację marketingową będą pochodzić spoza USA. Ponad 71 proc. ankietowanych jest przekonanych, że w chwili obecnej najlepsze kampanie komunikacji marketingowej powstają poza USA, ale 43 proc. jest zdania, iż w obszarach kluczowych (takich jak np. social media, strategia zarządzania kontentem i shopper marketing) nadal należy uważnie przyglądać się rynkowi amerykańskiemu.
Ankietowani wyróżnili też najlepsze ich zdaniem kampanie roku 2011 – były to kampanie Red Bulla, Samsunga, Apple’a, HP, Mini, Carlsberga i Unilevera. Ponadto wyróżniono także launch Jay Z book oraz kampanię Durexa w social mediach.