Zagranica

Według WFA rynki rozwijające się będą rosły

Według najnowszych analiz przedstawionych przez WFA (Światowa Federacja Reklamodawców skupiająca prawie 90 proc. firm zajmujących się komunikacją marketingową) globalne wydatki marketingowe będą alokowane na rynki rozwijające się. Dominującą rolę w tym obszarze nadal jeszcze będą odgrywać USA.

Według najnowszego badania (przeprowadzonego wśród 65 marketerów, których łączne wydatki reklamowe wynoszą 40 mld dol.) zaprezentowanego przez WFA blisko 60 proc. ankietowanych członków tej federacji jest przekonanych, że wydatki marketingowe w krajach rozwijających się będą rosnąć. Prawie 95 proc. ankietowanych jest zdania, że przyszłe wzrosty wydatków przeznaczanych na komunikację marketingową będą pochodzić spoza USA. Ponad 71 proc. ankietowanych jest przekonanych, że w chwili obecnej najlepsze kampanie komunikacji marketingowej powstają poza USA, ale 43 proc. jest zdania, iż w obszarach kluczowych (takich jak np. social media, strategia zarządzania kontentem i shopper marketing) nadal należy uważnie przyglądać się rynkowi amerykańskiemu.
Ankietowani wyróżnili też najlepsze ich zdaniem kampanie roku 2011 – były to kampanie Red Bulla, Samsunga, Apple’a, HP, Mini, Carlsberga i Unilevera. Ponadto wyróżniono także launch Jay Z book oraz kampanię Durexa w social mediach.