Kraj

Polbank przedłużył umowę sponsorską z Justyną Kowalczyk do 2014 r.

Może zdarzyć się tak, że gwiazda sportu będzie reklamowała markę Raiffeisena.

Polbank przedłużył umowę sponsorską z Justyną Kowalczyk do 2014 r.
Potwierdziły się nasze informacje – bank Polbank EFG przedłuża współpracę z najbardziej utytułowaną polską biegaczką narciarską Justyną Kowalczyk – nowa umowa sponsorka będzie obowiązywać do końca czerwca 2014 r.

Wartości kontraktu strony nie ujawniają. Kazimierz Stańczak, prezes Polbank EFG SA, nie chce nawet mówić, czy była wyższa od poprzedniej.

Justyna Kowalczyk jest twarzą reklamową banku od 2010 r. Jego przedstawiciele zapewniają, że współpraca z nią bankowi bardzo się opłaciła – od tego czasu bank zdobył ponad 200 tys. nowych klientów, otworzył ponad 670 tys. nowych kont i niemal 300 tys. nowych lokat. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut SMG/KRC w grudniu 2011 r., spontaniczna rozpoznawalność marki Polbanku wzrosła do niemal 14 proc., a rozpoznawalność wspomagana osiągnęła 64 proc. Kampanie reklamowe banku z Kowalczyk kojarzyło blisko 25 proc. respondentów, co oznacza wzrost aż o 43 proc. w stosunku do danych z lipca 2010 r. (gdy zawierano pierwszy kontrakt). Deklaracja wyboru Polbanku wzrosła w tym czasie niemal trzykrotnie (do ponad 13 proc.).

Od początku współpracy z Justyną Kowalczyk bank wydał na reklamę niemal 130 mln zł (dane cennikowe). Oprócz tego rywalizacja Justyny Kowalczyk z Norweżką Marit Bjoergen, podkręcana jeszcze przez nasze media, sprawiała, że transmisje telewizyjne zawodów z ich udziałem każdorazowo przyciągały przed telewizory średnio 2,2 mln kibiców.

W sumie bank we współpracy z agencją reklamową Adapter wyprodukował w poprzednich latach osiem filmów reklamowych. W ub.r. Kowalczyk pracowała reklamowo podczas trzech dwudniowych wyjazdów zdjęciowych. W tym roku wynegocjowała, że takie wyjazdy będzie mieć tylko dwa.

W tym wypadku mamy do czynienia z niecodzienną sytuacją. Rok temu grecki Eurobank Ergasias EFG, właściciel Polbanku, oraz austriacki Raiffeisen Bank International, właściciel Raiffeisen Bank Polska, ogłosili zamiar wymiany akcji i połączenia polskich oddziałów banków. Wciąż jednak czekają na zgody polskiego, austriackiego i greckiego nadzoru bankowego i europejskich organów antymonopolowych. Dopóki tych zgód nie będzie, obydwa banki polskie działają jako odrębne firmy. Jak mówi Kazimierz Stańczak, w myśl prawa jako odrębne konkurujące podmioty nie mogą uzgadniać ze sobą działań biznesowych, także marketingowych. Niemniej jednak Polbank informował partnerów z Raiffeisena, że przedłuży kontrakt sponsorsko-reklamowy z Justyną Kowalczyk na kolejne dwa lata. Jak dyplomatycznie ujmuje to prezes Polbanku, były to “konsultacje, ale nie uzgodnienia”.
   
Polbank nadal będzie też wspierał finansowo Polski Związek Narciarski kierowany przez Apoloniusza Tajnera – umowa z PZN także została przedłużona na kolejne dwa lata (czyli obejmie przygotowania polskiej kadry do zimowych igrzysk olimpijskich w Soczi).

Zgodnie z porozumieniem sprzed roku Raiffeisen Bank Polska przejmie Polbank EFG. W zamian Eurobank Ergasias zostanie udziałowcem Raiffeisen Bank Polska (będzie mieć 13 proc. akcji, także docelowo – w połączonym banku).