Zagranica

Kontrowersyjna reklama Belvedere już wycofana

O produkowanej w Żyrardowie wódce było w USA głośno przez ostatnie trzy dni. Za głośno...

Produkowana w Żyrardowie na zlecenie koncernu LVMH (Louis Vuitton Moet Hennesy) wódka Belvedere była przez ostatnie trzy dni najpopularniejszym alkoholem w USA. Wszystko za sprawą kontrowersyjnej reklamy, do której autorstwa… nikt się nie przyznaje. Agencja kreatywna, której w USA powierzono obsługę budżetu Belvedere, czyli Arnell (Omnicom Group), kategorycznie stwierdziła, iż nie tworzyła layoutu tej reklamy. Z kolei producent początkowo odmawiał komentarza, po obserwacji komentarzy konsumentów w Facebooku (strona Belvedere ma ok. 900 tys. fanów) i Twitterze wstrzymał emisję reklamy w prasie, kilkanaście godzin później wycofał ją także z mediów społecznościowych, gdzie w zamian pojawiły się już oficjalne przeprosiny.

Kontrowersyjne zdjęcie przedstawiało mężczyznę i kobietę w sytuacji, która mogła budzić skojarzenia z gwałtem. Claim głosił, iż “W przeciwieństwie do niektórych ludzi, Belvedere zawsze gładko wchodzi”.

(Adage.com)