Kraj

Knorr rozszerza ofertę sosów sałatkowych

Marketer planuje kampanię prasową i internetową produktu.

Unilever Polska rozszerza ofertę marki Knorr w segmencie sosów sałatkowych. Na sklepowe półki wprowadza właśnie produkt Sałatka Gyros 2 w 1. Połączono w nim sos paprykowo-ziołowy, nadający smak gyrosa, z grzankami o smaku czosnkowym.

Sałatka Gyros 2 w 1 jest już piątym wariantem Knorra w kategorii sosów sałatkowych 2 w 1 (sos plus grzanki). Obok niej na rynku dostępne są również Sałatka Hawajska z grzankami paprykowymi, Sałatka Lazurowa z grzankami o smaku czosnkowym oraz Sałatka Szefa i Sałatka Cezar.

Według Unilevera sosy sałatkowe 2 w 1 mają obecnie 10,2 proc. wartościowych udziałów rynkowych (ACNielsen, wartościowe udziały rynkowe w kategorii sosów sałatkowych za okres grudzień 2011 – styczeń 2012).

Sos sałatkowy Sałatka Gyros 2 w 1 będzie wspierany komunikacją w internecie i prasie, jednak Unilever nie zdradza szczegółów planowanej kampanii. W miejscu sprzedaży sosy sałatkowe promowane są na dodatkowych ekspozycjach w sekcjach warzywnych i sąsiedztwie tzw. dóbr komplementarnych, czyli służących do sporządzenia danej potrawy.

W kategorii sosów sałatkowych 2 w 1 Knorr nie ma konkurentów. Jest ich jedynym obecnie producentem – z produktem tym zadebiutował wiosną 2010 r., o czym pisaliśmy w MMP24 z dn. 5 maja 2010 r.

W ofercie Knorr ma jeszcze tzw. sosy sałatkowe mono – obecnie osiem smaków. W tej kategorii konkuruje z Nestle Polska oferującym klientom sosy sałatkowe pod marką Winiary “Z ziołowego ogródka”. Ten marketer przeprowadził dwa lata temu relaunch sosów sałatkowych.