Zagranica

Wydatki na reklamę online przekroczą 100 funtów

Według prognoz należącego do WPP instytutu badawczego GroupM wydatki na reklamę online w 2012 przekroczą kwotę 100 funtów na użytkownika.

Według prognoz GroupM wydatki na reklamę online w Wlk. Brytanii w br. osiągną pułap 4,85 mld funtów. Oznacza to, że przy targetowaniu 46 800 dorosłych użytkowników na jednego z nich przypadną 104 funty. W ub.r. było to odpowiednio 4,44 mld funtów przy 45 500 użytkowników (98 funtów na użytkownika).

Konwertując funty na dolary – Wlk. Brytania zajmuje pod tym względem 4. miejsce na świecie ze 161 dol. na użytkownika. Pierwsza jest Norwegia (213 dol. na użytkownika), na drugim miejscu Australia – 181 dol., na trzecim zaś USA – 174 dol.

Według prognoz w zakresie kategorii na rynku brytyjskim zdecydowanie dominować będzie reklama w wyszukiwarkach – w 2012 r. wzrośnie w porównaniu z 2011 r. o 8,1 proc. i osiągnie pułap 2,79 mld funtów, druga kategoria w kolejności zaś – display – osiągnie pułap 1,2 mld funtów.

 (BrandRepublic)