Kraj

Nowa platforma Sharpa

Producent elektroniki hasłem "This is why" połączy swoje produkty. Firma prawdopodobnie wejdzie na rynek telefonów.

Sharp będzie używał nowego hasła i platformy komunikacyjnej “This is why”. Jej autorem jest brytyjska agencja Work Club. Będzie to pierwsza wizerunkowa platforma dla marki od wielu lat. Dotychczas w Europie, także w Polsce, firma koncentrowała się przede wszystkim na komunikowaniu swoich produktów. “This is why” ma oznaczać odpowiedź Sharpa na różne wyzwania współczesnego świata. Platforma będzie stosowana do różnych produktów, nie tylko audio-wideo i AGD, ale także paneli słonecznych.

Na razie bliższe szczegóły działań komunikacyjnych związanych z nową platformą nie są znane. Obecnie Sharp koncentruje się na działaniach związanych z Euro 2012, którego jest sponsorem.

W Polsce firma Sharp współpracuje z agencjami lokalnymi na zasadzie projektowej, ostatnio były to m.in. Thinkeractive i Essenzia. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się ZenithOptimedia.

Firma zapowiedziała także, że w Polsce prawdopodobnie wejdzie w kategorię smartfonów. Będą to aparaty z wyższej półki z systemem Android. Najprawdopodobniej produkty te nie trafią do operatorów, ale do sieci sprzedaży elektroniki. Plany ewentualnego wsparcia nie są znane.

Sharp w Polsce jest wśród producentów telewizorów numerem cztery z udziałami wartościowymi na poziomie ok. 8 proc. (dane producenta za rok 2011). To najważniejsza część oferty Sharpa. Firma oferuje także m.in. sprzęt audio i AGD (kuchnie mikrofalowe, lodówki).