Kraj

Cyfrowy Polsat uruchamia serwis z darmową i płatną muzyką

Muzo.pl oferuje bezpłatne słuchanie muzyki w zamian za reklamy i dostęp płatny za 9,90 zł, bez reklam.

Cyfrowy Polsat uruchamia serwis z darmową i płatną muzyką
Firma Redefine należąca do Cyfrowego Polsatu, operatora największej platformy telewizji satelitarnej w kraju i Telewizji Polsat, uruchamia serwis Muzo.pl. Oferuje ona możliwość słuchania do 20 godzin muzyki miesięcznie za darmo w zamian za odsłuchiwanie reklam. Można też wykupić za 9,90 zł miesięcznie subskrypcję, wtedy mamy nieograniczony ilościowo dostęp do muzyki, bez reklam.

– Uważamy, że internauci muszą poznać, na czym polega taki sposób konsumpcji muzyki. Nie trzeba pobierać plików, kopiować ich, kupować nośników czy osobnych ścieżek audio. W dowolnym czasie można mieć legalny i pełny dostęp do bazy muzyki na swoim komputerze – mówi Jarosław Rawicki, dyrektor produktu Muzo.

W momencie startu w serwisie znajduje się blisko milion utworów z największych wytwórni muzycznych, w tym Sony Music, Universal Music oraz niezależnych wytwórni dystrybuowanych przez firmę Propolis Media (m.in. Prosto, My Music i innych). Przedstawiciele Redefine twierdzą, że prowadzą rozmowy z pozostałymi wytwórniami, takimi jak EMI Music, Warner Music, Orchard. Dzięki współpracy z tymi firmami jeszcze w tym roku baza Muzo.pl ma się zwiększyć do 5 mln utworów. Nowe wydawnictwa dostępne będą w Muzo.pl już w dniu ich premiery rynkowej.

Dla tych, którzy będą chcieli zgrywać utwory z Muzo.pl np. do pamięci telefonu komórkowego i móc słuchać ich offline, przeznaczony jest najdroższy abonament za 19,90 zł miesięcznie.

Przypomnijmy, że Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus, podobnie jak Cyfrowy Polsat kontrolowany przez  Zygmunta Solorza-Żaka, od lata 2008 r. udostępnia kilka milionów utworów muzycznych w serwisie Muzodajnia.

Jak zapowiadają przedstawiciele spółki Redefine, Muzo.pl ma być drugim – obok platformy telewizji internetowej i VoD Ipla – kluczowym projektem firmy związanym z rozrywką online. Wprowadzeniu na rynek projektu Muzo.pl towarzyszyć będą działania promocyjne prowadzone we współpracy z Cyfrowym Polsatem, Telewizją Polsat oraz Polkomtelem. Dla klientów Cyfrowego Polsatu przygotowane zostały specjalne akcje promocyjne umożliwiające zdobycie dostępu do Muzo.pl. Będzie on też serwisem partnerskim dla telewizyjnego show “Must be the music. Tylko muzyka” oraz Muzodajni.