Kraj

Mike Tyson twarzą Blacka

FoodCare z kolejnym bokserem.

FoodCare, właściciel takich marek, jak: N-Gine, Gellwe, 4Move, Fitella, Black, rozpoczyna współpracę z amerykańskim pięściarzem Mikiem Tysonem. Został on twarzą marki napoju energetycznego Black.

Wiesław Włodarski, prezes FoodCare, nie odpowiedział na nasze pytania dotyczące szczegółów i zakresu współpracy z Tysonem. Odesłał nas do biura prasowego, które odmówiło ujawnienia bliższych informacji na ten temat. Potwierdzeniem nawiązania przez marketera współpracy z amerykańskim sportowcem jest zaplanowana na przyszły tydzień konferencja z jego udziałem.

Mike Tyson będzie drugim bokserem, z którym FoodCare nawiązuje współpracę. W 2003 roku marketer ten zawarł kontrakt z Dariuszem Michalczewskim, z którym wspólnie na rynek wprowadził markę energetyka Tiger Energy Drink. Brand ten był jednym z pierwszych wówczas – obok Red Bulla – napojów energetycznych w Polsce, będącym także alternatywą cenową dla konsumentów, których nie było stać na zakup Red Bulla (Tiger był dwukrotnie tańszy). Dziś właścicielem marki Tiger i producentem tego energetyka jest Grupa Maspex Wadowice, z którą Dariusz Michalczewski rozpoczął współpracę, po tym jak wszedł w spór o prawa do marki z FoodCare.

Pierwsza kampania reklamowa Tigera pod skrzydłami FoodCare z udziałem Michalczewskiego odbyła się latem 2004 roku (pisaliśmy o niej w MMP24 z dn. 22 czerwca 2004 r.).

Marka napoju energetycznego Black pojawiła się pierwotnie na rynku jako Tiger Black Energy Drink, co było związane ze zmianą pozycjonowania Tigera. Nowa, bardziej ekskluzywna szata graficzna i wyższa cena miały pozycjonować markę w segmencie premium. Dzisiejszy napój energetyczny Black to właściwie ten sam produkt co Tiger Black Energy Drink (marketer w kampanii reklamowej latem ub.r. przypominał o tym konsumentom – o czym pisaliśmy w MMP24 z dn. 22 lipca 2011 r.). W wyniku sporu z Michalczewskim sąd zakazał firmie FoodCare używania słowa “Tiger” do oznaczania napojów. Po usunięciu spornego słowa pozostała marka Black Energy Drink.

Marka Black w styczniu br. była wiceliderem rynku energetyków pod względem wielkości sprzedaży (według Nielsena, bez private label). Jej ilościowy udział w rynku wynosił 18,4 proc. (po Tigerze). Wartościowy udział rynkowy na poziomie 14,2 proc. plasował ją z kolei na trzecim miejscu w rankingu sprzedaży (po Red Bullu i Tigerze).

Mike Tyson, który ma za sobą 58 walk (z czego 50 zakończonych zwycięstwem), karierę sportową zakończył w 2005 roku, po dwóch kolejno przegranych przez nokaut walkach.