Kraj

Rekordowa wartość netto rynku reklamy w I kwartale br.

W I kwartale br. został ustanowiony nowy rekord dla polskiego rynku reklamy - wynika z estymacji domu mediowego Starlink opracowanej...

W I kwartale br. został ustanowiony nowy rekord dla polskiego rynku reklamy – wynika z estymacji domu mediowego Starlink opracowanej na podstawie danych Expert Monitora oraz Media Watch. Pierwszy raz wartość netto rynku przekroczyła w I kwartale wartość 1 mld zł i wyniosła 1,082 mld zł (po zniżkach, ale przed podatkiem VAT). Wzrost rynku reklamy w I kwartale br. w porównaniu z poprzednim kwartałem wyniósł 11,48 proc. “Wzrost w I kwartale został wygenerowany przez zwiększenie aktywności w kilku sektorach. Najważniejsze z nich to: finanse i usługi marketingowe ze wzrostem na poziomie 46,8 proc., sprzedaż z 42,6 proc., rozrywka – kultura – edukacja z 19,7 proc., i medycyna z 19,4 proc.” – powiedział Jarosław Roszkowski, dyr. mediów domu mediowego Starlink. Z raportu wynika, że cały czas utrzymują się niewielkie zmiany w największej kategorii – żywność (wzrost 1,5 proc.). Zdaniem kierownictwa Starlink zaskakujący jest spadek wzrostu inwestycji w dziale telekomunikacyjnym (-12,9 proc.). Wzrost dotyczył wszystkich mediów. Największą dynamiką w I kwartale br. wyróżniały się sektory: prasa (wzrost w dziennikach w porównaniu z I kw. 2003 r. 13,9 proc., a w magazynach 15,2 proc.), radio (13,2 proc.) i kino (13,3 proc.). W I kwartale br. aktywnych reklamowo było 8264 reklamodawców. Daje to wzrost liczby aktywnych reklamodawców o 12,1 proc. Dla porównania w I kwartale 2003 r. aktywnych reklamowo było 7371 reklamodawców. Udział w rynku nowych reklamodawców stanowi 1,1 proc. (Raport domu mediowego Starlink w całości dostępny jest na stronie www.media.com.pl). (PM, PR)