Kraj

Demon - nowy brand w energetykach

Agros Nova debiutuje w kategorii napojów energetycznych.

Demon - nowy brand w energetykach
Demon Energy – pod taką nazwą wprowadza produkt do kategorii napojów energetycznych Agros Nova.

Nazwę nowego energetyku opracował dział marketingu Agros Novej. Jak twierdzi marketer, mimo różnych skojarzeń w jego założeniach to pozytywna marka i nazwa z przymrużeniem oka. Agros chce się nią odwoływać do przenośnego znaczenia tego słowa, które może określać człowieka niezwykłego, wykazującego w czymś niesamowitą energię, np. demona seksu, demona energii, demona szos, człowieka o demonicznym spojrzeniu itp.

Zdaniem Marka Sypka, prezesa zarządu firmy, rynek napojów energetycznych w Polsce wciąż ma duży potencjał wzrostu. Wartość sprzedaży kategorii wyniosła w 2011 r. wg Nielsena ok. 780 mln zł. W ciągu ostatnich dwóch lat sprzedaż tych produktów wzrosła wartościowo o ok. 8 proc.

Agros Nova argumentuje, że choć Polska, jeśli chodzi o konsumpcję napojów energetycznych per capita, jest w europejskiej czołówce, to nadal jest rynkiem, który dynamicznie się rozwija. W 2012 roku spożycie w Polsce ma wynieść 160 mln litrów. Popyt pobudza duża aktywność marketingowa liderów, spadek cen jednostkowych produktów, a także kryzys, który powoduje, że konsumenci więcej pracują i częściej narażeni są na stres, w którego rozładowaniu pomagają coraz bardziej popularne energetyki.

Agros twierdzi, że odpowiednia strategia marki i dystrybucji nadal może wyłonić nowych graczy. Ponad 60 proc. konsumentów napojów energetycznych kupuje je systematycznie. Z badań wynika, że 36 proc. klientów szuka czegoś nowego i jest gotowych spróbować nowej marki. 30 proc. jest gotowych przestawić się na nową markę, która przedstawi ciekawą propozycję. Większość liczących się na rynku napojów graczy jest już obecna w tej kategorii.

– Mając bardzo dobrej jakości produkt w dobrej cenie przy wsparciu naszego silnego i profesjonalnego działu sprzedaży w ciągu najbliższych dwóch lat mamy szansę dołączyć do pierwszej piątki liderów na tym rynku – mówi Marek Sypek. Prezes Agros Novej liczy, że w tym czasie uda się Demonowi zdobyć dwucyfrowy udział w rynku.

Puszka 250-ml będzie kosztować 2,49 zł (promocyjnie 1,99 zł), a PET 1-l regularnie 3,99 zł (w ramach promocji  2,99 zł). 

Marek Sypek dodaje, że w przypadku napojów energetycznych ważnym czynnikiem budowania pozycji na rynku jest odpowiednia dystrybucja. Dlatego produkt pojawi się na stacjach paliw, w sieciach oraz małych i średnich sklepach (tam najlepiej sprzedają się opakowania PET).

Dziś rusza strona internetowa marki www.demonenergy.pl oraz jej profil w Facebooku.