Kraj

Hoop Polska wprowadza Białowieski Zdrój

Nowa woda ma być alternatywą dla marek górskiego pochodzenia.

Hoop Polska wprowadza Białowieski Zdrój
Hoop Polska, właściciel marek m.in. Hoop Cola, Jupik, Paola, wprowadza na rynek nową markę wody – Białowieski Zdrój.

Launch produktu poprzedził szereg badań, w tym te realizowane na zlecenie marketera przez TNS OBOP. Na podstawie zgromadzonych wyników powstał koncept marki. Białowieski Zdrój ma być przede wszystkim alternatywą dla wszystkich obecnych już na rynku marek wody mających swoje pochodzenie w górach.

Jak mówi Marek Kmiecik, członek zarządu i dyrektor marketingu Hoop Polska, górskie marki wód na polskim rynku kojarzone są głównie z dynamizmem. Dlatego świat wody Białowieski Zdrój określono na zasadzie przeciwwagi.  – W koncept marki wpisane jest to, że daje ona poczucie spokoju i wzmocnienie poprzez wewnętrzną siłę, poprzez kontakt z przyrodą i naturą – mówi Kmiecik.

Marek Kmiecik przyznaje, że długo trwały poszukiwania miejsca pochodzenia dla nowej marki wody. Z badań zrealizowanych na zlecenie Hoop Polska wynikało, że polscy konsumenci wody, wybierając określoną markę, potrzebują konkretnego miejsca pochodzenia produktu.  Marketer zdecydował się na Białowieżę i tamtejszą puszczę.  – To wciąż symbol nietkniętej natury, przyrody, która uspokaja i wycisza. Najczystszy rejon w Polsce – argumentuje Kmiecik.

Do miejsca pochodzenia wody nawiązuje człon nazwy “Białowieski”, z kolei drugi człon “Zdrój” ma oznaczać nie uzdrowisko (jak w przypadku innych brandów), ale źródło. Symbolem i ikoną marki, która pojawia się na etykiecie produktu, jest trójlistna paproć wyrastająca z tryskającego źródła. Białowieski Zdrój ma wyróżniać się na rynku także opakowaniem – elegancką butelką z metalizowaną etykietą.

Core target marki stanowią kobiety powyżej 25. roku życia, z miast powyżej 50 tys. mieszkańców. Hoop Polska liczy na to, że Białowieski Zdrój na przestrzeni kilku lat trafi do pierwszej piątki najpopularniejszych marek wody. Ma w tym pomóc nie tylko unikatowy koncept marki. ale też nowy format opakowania i cena.

Hoop Polska chce powalczyć o udziały marki m.in. w segmencie impulsowym – jako pierwszy marketer na polskim rynku wprowadza Białowieski Zdrój w butelce o poj. 0,75 l z tradycyjną nakrętką (są już wody w takich butelkach, ale dla sportowców, bo mają korek z dzióbkiem).  Zdaniem Marka Kmiecika, impulsowy format 0,5 l dla wody to jednak za mała porcja. Ten format opakowania Białowieskiego Zdroju będzie sprzedawany w cenie konkurencyjnych produktów w butelkach 0,5 l. Z kolei butelka Białowieskiego Zdroju o poj. 1,5 l kosztować będzie 20 proc. mniej niż lider kategorii czyli Żywiec Zdrój (Grupa Danone). 

Hoop Polska planuje kampanię wspierającą launch produktu – ruszy prawdopodobnie na przełomie czerwca i lipca br. Szczegółów jednak nie zdradza. Nad strategią marki Hoop współpracował z PZL Nawigacja, nad strategią komunikacji i samą komunikacją z agencją Schulz, media do kampanii planuje i kupuje MPG, a serwis WWW przygotowuje agencja OS3 Multimedia.

Hoop Polska wprowadza Białowieski Zdrój, mimo że ma już swój brand w kategorii wody – markę Arctic. Pozostanie ona w ofercie, ale marketer nie zdradza planów jej wsparcia.