Kraj

Pepsi zrezygnowała z projektu portów z powodu Euro 2012

Firma nie chciała imprezami plenerowymi wchodzić w drogę Coca-Coli.

Jeden z najciekawszych projektów marketingowych marki Pepsi – Port Wisła i Port Chorzów – nie będzie realizowany. W ub.r. Pepsi-Cola GB, właściciel marki, zaaranżowała dwie strefy rekreacyjne w Warszawie i Chorzowie, w których na mieszkańców czekały atrakcje. Projekt był częścią międzynarodowej platformy komunikacyjnej “Refresh”, która polega m.in. na rozmaitych działaniach dla społeczności lokalnych. Koncept obu portów był przez marketera w Polsce gruntownie przebadany i miał trwać minimum trzy lata.

W tym roku jednak Pepsi nie będzie organizować portów. –  Z powodu Euro 2012, którego sponsorem jest nasz konkurent, projekt byłby zbyt skomplikowany od strony prawnej i logistycznej – mówi Małgorzata Skonieczna, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej PepsiCo. Dodaje, że w Warszawie port znajdował się niemal naprzeciwko Stadionu Narodowego i nieopodal strefy kibica. Także w Chorzowie istniało prawdopodobieństwo, że miasto będzie w pobliżu organizować jakieś wydarzenia związane z Euro.

W Warszawie miejsce, w którym znajdował się Port Wisła, obecnie nazywa się Plaża Wisła i partnerem tego projektu jest marka Coca-Cola.