Kraj

Przetarg na agencję kreatywną dla Raiffeisen Polbank

Bank wybierze agencję, która wprowadzi na rynek jego nową markę Raiffeisen Polbank.

Raiffeisen Bank Polska, który przygotowuje się do połączenia z Polbank EFG, rozpoczyna przetarg na agencję kreatywną, która będzie odpowiedzialna za wprowadzenie na rynek nowej marki Raiffeisen Polbank oraz jej bieżącą obsługę.

Po weryfikacji credentials od kilkunastu wybranych agencji do finałowej fazy przetargu zostanie dopuszczonych kilka najlepszych ofert. Zakończenie procesu wyboru agencji reklamowej planowane jest na koniec lipca.

– Zależy nam na tym, by do przetargu stanęły agencje, które dobrze rozumieją specyfikę naszej branży, ale jednocześnie są w stanie zaproponować coś świeżego. Będzie to dla nich spore wyzwanie, ponieważ dotychczas Raiffeisen i Polbank działały na innych polach, odwoływały się do innych grup klientów; to łączenie bankowości korporacyjnej i dla zamożnego klienta indywidualnego z bankowością stricte detaliczną. Obie marki są dobrze znane, ale funkcjonują w różnych segmentach, niosąc ze sobą inne atrybuty. Nowy brand ma je połączyć i zaskoczyć konkurencję – mówi Joanna Cegłowska, dyrektor departamentu marketingu i PR w Raiffeisen Bank Polska.

Połączony bank będzie działał pod marką Raiffeisen Polbank. “Twarzą” Polbanku jest najwybitniejsza polska biegaczka narciarska Justyna Kowalczyk, która w marcu przedłużyła kontrakt na kolejne dwa lata i będzie współpracować z połączonym bankiem.

W 2011 r. Polbank wydał na kampanie reklamowe z Justyną Kowalczyk 56,7 mln zł (cennikowo; dane Kantar Media). Na początku tego roku obsługę budżetu mediowego Polbanku przejął od Macroscope OMD dom mediowy Starcom, który obsługuje Raiffeisen Bank.

Raiffeisen Polbank ma być bankiem uniwersalnym, oferującym pełen zakres produktów i usług dla wszystkich segmentów, dysponującym bazą prawie miliona klientów i siecią ok. 450 placówek w 150 miastach Polski. Połączenie obu instytucji ma nastąpić w ciągu najbliższych 12 miesięcy.