Kraj

Grolsch z Kropką Bordo i w nowym opakowaniu

Marka premium z portfela Kompanii Piwowarskiej będzie swoją komunikację wiązać z kulturą.

Grolsch z Kropką Bordo i w nowym opakowaniu
Grolsch, marka z portfela Kompanii Piwowarskiej, będzie współpracować z agencją Kropka Bordo. Do tej pory brand był obsługiwany przez agencję GPD. Marka wprowadza na rynek także nowe opakowania. Ich autorem jest amsterdamska agencja Cartilis. Puszka zmieniła kolor ze srebrnego na zielony, zmianie uległa także butelka. Grafika obu opakowań ma w większym stopniu komunikować tradycję i holenderskie korzenie marki.

Grolsch nie jest marką inwestującą dużo w klasyczne media. Komunikacja brandu wiąże się przede wszystkim z imprezami kulturalnymi. Najbliższe plany działań marketingowych obejmują m.in. współpracę z ArtBoom Festival – marka ogłosi konkurs dla młodych designerów z całej Polski. Projekt ma być częścią wyposażenia barowego, mieć charakter użytkowy, tzn. nadawać się do wykorzystania w lokalach oraz czerpać z doświadczeń designu recyklingowego. Grolsch będzie też współpracować z festiwalami muzycznymi Off Festival i FreeFormFestival.

Grolsch należy do segmentu super premium i do wąskiej grupy piw importowanych znajdujących się w powszechnej dystrybucji (Heineken i Carlsberg są produkowane w Polsce). Jeżeli chodzi o piwa jasne, to w kategorii importów znajdują się także marki Pilsner Urquell (także Kompania Piwowarska) oraz Budweiser (CEDC). Marka Grolsch ma obecnie tylko 0,4 proc. rynku piwa w ujęciu ilościowym, jednak jest to produkt wysokomarżowy.