M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Wyborowa w nowej odsłonie

Maciej Burlikowski | 25 maja 2012, 06:00

Pernod Ricard postanowił odświeżyć markę Wyborowa; po siedmiu latach będzie nowa butelka.

Francuski koncern alkoholowy Pernod Ricard, właściciel Wyborowej SA (Pernod Ricard Polska), której sztandarową marką jest wódka Wyborowa, po siedmiu latach postanowił odświeżyć jej opakowanie. Nową butelkę i szatę graficzną zaprezentuje publicznie w przyszły czwartek.

Szczegółów projektu marketer nie zdradza, jednak z naszych informacji wynika, że przygotowuje szerokie wsparcie promocyjne i marketingowe tej akcji.

Dla marki Wyborowa pracują takie agencje, jak: Lemon Sky (pracuje też dla innych marek firmy, m.in. Luksusowej, Jameson i Malibu), Dragon Rouge i Rc2.

W Polsce sprzedaż wódki spada, a rynek kurczy się - w ostatnim kwartale ub.r. jej sprzedaż zmalała ilościowo o 3 proc., a w I kw. br. o 1-2 proc.

Według danych firmy Nielsen od kwietnia ub.r. do marca br. Stock Polska, największy w kraju producent i sprzedawca wódki (m.in. Żołądkowa Gorzka i jej wersja De Luxe), miał 33,9 proc. udziałów ilościowych, Central European Distribution Corporation (CEDC), producent m.in. Żubrówki, Absolwenta, Soplicy i Bolsa, miał 23,9 proc., Sobieski (Grupa Belvedere), producent m.in. wódek Sobieski i Krupnik, miał 21,7 proc., Pernod Ricard zaś - 6,4 proc. Pierwszą piątkę producentów zamyka Brown-Forman, producent m.in. Finlandii i Maximusa, z udziałami 3,3 proc.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,