Już niedługo rozpocznie się silna kampania reklamowa wprowadzanych na polski rynek przez spółkę GM DAT Polska samochodów marki Chevrolet. W komunikacji reklamowej duży nacisk zostanie położony na aspekty emocjonalne. “Ważnym elementem kampanii będzie przekazanie wartości związanych z marką. Nacisk zostanie położony głównie na emocjonalny związek z produktem” – mówi Wojciech Masalski, GM-Daewoo/Chevrolet marketing manager z centrali GM-Daewoo na Węgrzech. Przygotowana przez agencję G7 kampania reklamowa będzie skierowana do tzw. klienta masowego, co oznacza, że komunikat będzie miał trafić do osób w wieku 25-55 lat, ze średnim i wyższym wykształceniem, mieszkających zarówno w mniejszych, jak i w dużych miastach. Odbiorcami przekazu będą głównie mężczyźni. Zaplanowaniem i kupnem mediów wykorzystanych w kampanii zajął się dom mediowy Universal McCann. Działania reklamowe będą podzielone na 3 etapy. W maju ruszy akcja przedsprzedażowa z użyciem marketingu bezpośredniego. Wykorzystując bazy danych zakupione od niezależnych dostawców (m.in. Claritas Polska), spółka GM DAT Polska prześle mailing do potencjalnych nabywców samochodów Chevrolet. Kolejnym etapem będą działania reklamowe związane z dniami otwartymi marki. Ta część została podzielona z kolei na dwie fazy: teasingową i właściwą. W działaniach teasingowych mających na celu zaintrygowanie odbiorców zostanie wykorzystany niekonwencjonalny outdoor (m.in. nośniki na autobusach i stacjach benzynowych), telewizja (kilkusekundowy spot) i prasa (paski reklamowe czy też kilka centralnie umieszczonych modułów). Rozwinięcie działań teasingowych nastąpi tydzień przed dniami otwartymi, czyli w drugiej połowie maja. Reklamy wykorzystujące motyw z akcji teasingowej pojawią się w telewizji, stacjach radiowych, prasie i internecie. Koncern ma także w planach zorganizowanie konkursu zachęcającego do odwiedzenia salonów w czasie dni otwartych. Ostatnim etapem działań marketingowych będzie właściwa kampania reklamowa, która odbędzie się w czerwcu. Plany zakładają wykorzystanie telewizji i prasy (dzienniki, tygodniki i magazyny motoryzacyjne). Koncern zapowiada także kolejną kampanię jesienią bieżącego roku. Nie podaje wysokości budżetu kampanii. Samochody Chevrolet pojawią się w Polsce w maju. Na nasz rynek wprowadzi je zarejestrowana właśnie spółka GM DAT Polska, której dyrektorem zarządzającym został Michael M. Klaus, zajmujący stanowisko sales, marketing and aftersales directora w koncernie GM Poland. W niedługim czasie zostanie także powołany dyrektor marketingu nowej spółki, ale firma nie podaje jeszcze, kto nim zostanie. Polacy będą mogli kupić Chevrolety; Aveo, Lacetti, Rezzo i Evanda. Aveo to samochód należący do segmentu B. Lacetti reprezentuje segment C. Te dwa samochody pojawią się w kampanii reklamowej. Rezzo to z kolei klasyczny samochód z segmentu MPV, a Evanda reprezentuje segment D – będzie to 4-drzwiowa limuzyna typu sedan. Będą one dostępne w multibrandowych salonach dealerskich GM Poland. Na początek Chevrolety będzie można kupić w 30 punktach w całej Polsce, ale ta sieć będzie sukcesywnie rozszerzana. “W naszych założeniach nie mówimy o konkretnym wolumenie sprzedaży, ale zamierzamy osiągnąć miesięczny udział na poziomie 3 proc., co zapewni nam miejsce w pierwszej dziesiątce w rankingu sprzedaży samochodów w Polsce” – mówi Wojciech Masalski. (PU)