Kraj

Emocjonalna kampania marki Chevrolet od maja

Już niedługo rozpocznie się silna kampania reklamowa wprowadzanych na polski rynek przez spółkę GM DAT Polska samochodów marki Chevrolet. W...

Już niedługo rozpocznie się silna kampania reklamowa wprowadzanych na polski rynek przez spółkę GM DAT Polska samochodów marki Chevrolet. W komunikacji reklamowej duży nacisk zostanie położony na aspekty emocjonalne. “Ważnym elementem kampanii będzie przekazanie wartości związanych z marką. Nacisk zostanie położony głównie na emocjonalny związek z produktem” – mówi Wojciech Masalski, GM-Daewoo/Chevrolet marketing manager z centrali GM-Daewoo na Węgrzech. Przygotowana przez agencję G7 kampania reklamowa będzie skierowana do tzw. klienta masowego, co oznacza, że komunikat będzie miał trafić do osób w wieku 25-55 lat, ze średnim i wyższym wykształceniem, mieszkających zarówno w mniejszych, jak i w dużych miastach. Odbiorcami przekazu będą głównie mężczyźni. Zaplanowaniem i kupnem mediów wykorzystanych w kampanii zajął się dom mediowy Universal McCann. Działania reklamowe będą podzielone na 3 etapy. W maju ruszy akcja przedsprzedażowa z użyciem marketingu bezpośredniego. Wykorzystując bazy danych zakupione od niezależnych dostawców (m.in. Claritas Polska), spółka GM DAT Polska prześle mailing do potencjalnych nabywców samochodów Chevrolet. Kolejnym etapem będą działania reklamowe związane z dniami otwartymi marki. Ta część została podzielona z kolei na dwie fazy: teasingową i właściwą. W działaniach teasingowych mających na celu zaintrygowanie odbiorców zostanie wykorzystany niekonwencjonalny outdoor (m.in. nośniki na autobusach i stacjach benzynowych), telewizja (kilkusekundowy spot) i prasa (paski reklamowe czy też kilka centralnie umieszczonych modułów). Rozwinięcie działań teasingowych nastąpi tydzień przed dniami otwartymi, czyli w drugiej połowie maja. Reklamy wykorzystujące motyw z akcji teasingowej pojawią się w telewizji, stacjach radiowych, prasie i internecie. Koncern ma także w planach zorganizowanie konkursu zachęcającego do odwiedzenia salonów w czasie dni otwartych. Ostatnim etapem działań marketingowych będzie właściwa kampania reklamowa, która odbędzie się w czerwcu. Plany zakładają wykorzystanie telewizji i prasy (dzienniki, tygodniki i magazyny motoryzacyjne). Koncern zapowiada także kolejną kampanię jesienią bieżącego roku. Nie podaje wysokości budżetu kampanii. Samochody Chevrolet pojawią się w Polsce w maju. Na nasz rynek wprowadzi je zarejestrowana właśnie spółka GM DAT Polska, której dyrektorem zarządzającym został Michael M. Klaus, zajmujący stanowisko sales, marketing and aftersales directora w koncernie GM Poland. W niedługim czasie zostanie także powołany dyrektor marketingu nowej spółki, ale firma nie podaje jeszcze, kto nim zostanie. Polacy będą mogli kupić Chevrolety; Aveo, Lacetti, Rezzo i Evanda. Aveo to samochód należący do segmentu B. Lacetti reprezentuje segment C. Te dwa samochody pojawią się w kampanii reklamowej. Rezzo to z kolei klasyczny samochód z segmentu MPV, a Evanda reprezentuje segment D – będzie to 4-drzwiowa limuzyna typu sedan. Będą one dostępne w multibrandowych salonach dealerskich GM Poland. Na początek Chevrolety będzie można kupić w 30 punktach w całej Polsce, ale ta sieć będzie sukcesywnie rozszerzana. “W naszych założeniach nie mówimy o konkretnym wolumenie sprzedaży, ale zamierzamy osiągnąć miesięczny udział na poziomie 3 proc., co zapewni nam miejsce w pierwszej dziesiątce w rankingu sprzedaży samochodów w Polsce” – mówi Wojciech Masalski. (PU)