Kraj

Bank jak ninja. Inwestycja 50 mln zł w Alior Sync ma się zwrócić w dwa lata

Alior Bank ma już panie i panów w melonikach, jego młodszy synek będzie miał zamaskowanego wojownika.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FuYdvM5bN9yg%3Fversion%3D3%26feature%3Dplayer_detailpage%22%7D
Alior Bank za 50 mln zł stworzył nowy, wirtualny bank o nazwie Alior Sync. O tych zamierzeniach pisaliśmy w MMP24 18 listopada ub.r.

Plany ma ambitne – w ciągu czterech lat Alior Sync zamierza pozyskać 1 milion klientów (250 tys. do końca tego roku), ponad 4 mld zł depozytów i sprzedać 2,5 mld zł kredytów.
Uruchomienie Alior Sync kosztowało 50 mln zł. Jak zapowiada Wojciech Sobieraj, prezes Alior Banku, zgodnie z biznesplanem break-even planowany jest po 24 miesiącach od rozpoczęcia działalności.  

Alior Sync to bank dla klientów, którzy nie potrzebują obsługi w placówkach, za to dobrze czują się w internecie i nie boją się bankowości mobilnej. Mobilna aplikacja Alior Sync udostępni pełną funkcjonalność transakcyjną w komórkach, szereg funkcjonalności będzie zintegrowanych m.in. z Facebookiem – gdy chcemy zrobić przelew swojemu znajomemu, nie musimy już znać jego numeru rachunku, wystarczy, że klikniemy jego zdjęcie. Znajomy nie musi być też klientem Aliora – otrzyma informację, że chcemy mu przelać pieniądze i aby je odebrać, będzie musiał podać swój numer rachunku.

Bank oferuje darmowe rachunki, zwrot 5 proc. pieniędzy wydanych na zakupy internetowe (cash-back), zniżki na produkty i usługi wybranych marketerów (w pierwszej kolejności zniżki na zakup telefonów komórkowych Samsung Galaxy S3 oraz wycieczki turystyczne biura Neckermann Polska). Wraz z serwisem Allegro i firmą PayU obsługującą płatności internetowe zaoferuje zakupy ratalne na wszystkie produkty w największym serwisie aukcyjnym. Bank ma też pełną ofertę produktów bankowych (limit na koncie od 500 zł do 100 tys. zł, karty debetowe, kredytowe, lokaty, pożyczki). Alior Sync chce także skusić klientów ofertą pozabankową – jego klienci będą mogli obejrzeć miesięcznie 30 filmów oferowanych im przez bank (w tym pięć nowości co miesiąc) oraz będą mieli dostęp do muzyki.

Kampanię ATL-ową i internetową wprowadzającą markę Alior Sync przygotowały agencja reklamowa PZL (jest ona także autorem logo) i dom mediowy Maxus. Alior współpracuje także z agencjami interaktywnymi Artegence, Sympatico, Gong i Tribal DDB. Intensywna kampania ATL-owa ma wprowadzić markę Alior Sync na rynek, później nacisk w komunikacji zostanie przeniesiony do sieci.
Tak jak “duży” Alior ma panie i panów w melonikach, tak Alior Sync będzie miał swoją ikonę reklamową – postać zamaskowanego wojownika ninja. Ninja “nie przychodzi do banku, to bank przychodzi do niego”.