Kraj

Ogilvy One -mity i rzeczywistość

Udało się wyjaśnić większość pojawiających się ostatnio spekulacji dotyczących aktualnego statusu i zakresu działalności agencji Ogilvy One oraz Marcomu, którego...

Udało się wyjaśnić większość pojawiających się ostatnio spekulacji dotyczących aktualnego statusu i zakresu działalności agencji Ogilvy One oraz Marcomu, którego właścicielem był Krzysztof Czupryna. Z uzyskanych przez nas informacji wynika, że obecna struktura kadrowa Ogilvy One praktycznie pokrywa się z osobami pracującymi dotychczas w agencji Marcom. 80 proc. udziałów w Ogilvy One należy do holdingu medialnego WPP (w jej skład wchodzą m.in agencje Ogilvy & Mather, J. Walter Thompson oraz dom mediowy MindShare), natomiast 20 proc. udziałów pozostaje w rękach Krzysztofa Czupryny, który1 marca objął stanowisko prezesa zarządu tej agencji. Kilka osób z dawnego Marcomu pracuje obecnie w nowej strukturze o nazwie Relationship Marketing Group Marcom, dyrektorem generalnym tej agencji jest Lucyna Kubiakowska. Praktycznie 100 proc. udziałów w RMG Marcom posiada WPP. Ogilvy One przejęło w określonym zakresie obsługę dotychczasowych klientów sieciowych O&M, tj.: Unilever -BTL dla margaryn; Kraft Jacobs Suchard -BTL dla wafli Prince Polo; Rothmans -BTL (wspólnie z agencją Tequilla odpowiedzialną za konkursy); Kodak -program lojalnościowy; Klosterfrau (producent Melissany). Nowymi klientami Ogilvy One są od połowy marca: Makarony Lubelskie -akcje promocyjne, Bausch & Lomb (soczewki) -promocje oraz Wilbo (przetwory rybne) -full service. Pozostali odziedziczeni po Marcomie to: Panasonic (AGD, audio-video), Materne, Rzeczpospolita, Browary Tyskie i Lech BW, Bols i Kamis. Klientami RMG Marcom są: Microsoft, Velux, British Airlines, Schwan Stabilo, Panasonic (sprzęt biurowy).