Kraj

Aflofarm dogania liderów

Na rynku OTC robi się coraz ciekawiej. Aflofarm chce zmierzyć się z USP Zdrowie oraz GlaxoSmithKline.

Jak podał “Puls Biznesu”, powołując się na dane firmy badawczej monitorującej rynek farmaceutyczny w Polsce – IMS Health, na koniec kwietnia br. przychody Aflofarmu wzrosły w ciągu roku o 46 proc., osiągając poziom 195 mln zł. Aflofarm jest obecnie numerem trzy na polskim rynku OTC.

Konkurencja natomiast zanotowała spadki. Przychody USP Zdrowie, lidera rynku, w tym samym okresie spadły o 3,7 proc., do 326 mln zł. GSK, numer dwa, osiągnął przychód 248 mln zł, co oznacza spadek o 7 proc.

Przypomnijmy, że Aflofarm jest wiodącą firmą farmaceutyczną, jeśli chodzi o nakłady marketingowe. W 2011 roku spółka wydała 736,7 mln zł. Oznacza to dynamikę na poziomie ponad 80 proc. w porównaniu z rokiem 2010. USP Zdrowie w ubiegłym roku w reklamę zainwestowało o wiele mniej – 318,8 mln zł, choć daje jej to drugie miejsce wśród top reklamodawców branży farmaceutycznej. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare wydał w tym samym okresie 131,2 mln zł, zajmując miejsce czwarte w zestawieniu wydatków marketingowych. Dane Kantar Media, cennikowe netto bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów.