M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Coca-Cola zyskuje dzięki Euro 2012 i kosztem Pepsi

Beata Goczał | 28 czerwca 2012, 06:00

Marketer chwali się, że jego flagowa marka ma najwyższe udziały od lipca ub.r.

Coca-Cola Poland Services chwali się, że jej wiodąca marka – Coca-Cola – dzięki zaangażowaniu w Euro 2012 zwiększyła przewagę rynkową w kategorii napojów gazowanych i umocniła czołową pozycję wśród marek kojarzonych ze sportem. Marketer podaje również, że marka może się pochwalić największą wśród sponsorów UEFA Euro 2012 frekwencją – prawie pół miliona – fanów piłki nożnej, którzy odwiedzili strefę Coca-Coli we wszystkich strefach kibica przygotowanych na mistrzostwa. 

Coca-Cola od kilku miesięcy realizuje intensywne  działania marketingowe. Kampania radiowo-telewizyjna i outdoorowa pod hasłem "Wpadnijmy w Piłkoszał" jest jedną z najbardziej intensywnych na rynku kampanii związanych z UEFA Euro 2012. Jak podaje marketer, sukcesem okazały się także dwie ogólnopolskie promocje konsumenckie z milionami nagród do wygrania, w tym między innymi z biletami na mecze rozgrywane w czasie mistrzostw i wycieczkami do europejskich stolic piłkarskich. Liczba zgłoszeń (w postaci wysłanych SMS-ów) do obu loterii przekroczyła 600 tys.

Coca-Cola Poland Services zdradza, że całość działań związanych z przygotowaniami do Euro 2012 przełożyła się na wyniki sprzedażowe firmy. Udziały wartościowe Coca-Coli w kategorii napojów gazowanych w pierwszym kwartale 2012 r. przekroczyły 50 proc. (za Nielsenem, I-III 2012). To najlepszy wynik firmy od lipca 2011 r.

Według Kantar Media wydatki reklamowe firmy Coca-Cola w pięciu pierwszych miesiącach br. były wyższe od ubiegłorocznych o 217 proc. – wynosiły 68,2 mln zł ( z tego na samą reklamę marki  Coca-Cola przeznaczono 52,9 mln zł).

Z najnowszych danych Nielsena, do jakich udało nam się dotrzeć ,wynika, że udziały wartościowe marki Coca-Cola w maju br. wynosiły 51,9 proc. W stosunku do maja ub.r. wzrosły o 11,1 proc. – więcej niż cały rynek, który pod względem wartości sprzedaży urósł o 5,7 proc. Z danych rynkowych wynika też, że Coca-Cola w segmencie napojów gazowanych zyskuje przede wszystkim kosztem głównego konkurenta – marki Pepsi. Wartościowe udziały tego brandu w maju br. były niższe od ubiegłorocznych o 2,4 proc. (wynosiły 26,8 proc.). Malejący udział Pepsi jest o tyle zaskakujący, że marka ta nie pozostawała bierna reklamowo – przypomnijmy, że w maju trwały już kampania reklamowa i loteria konsumencka tej marki z udziałem Wojciecha Szczęsnego, bramkarza polskiej reprezentacji w piłce nożnej.

Udziały trzeciej marki – Hoop Coli – w maju br. wynosiły 6,7 proc. Były wyższe od ubiegłorocznych o 6,9 proc., mimo że właściciel brandu – Hoop Polska – nie wspierał jej tak silnie, jak dwaj pozostali konkurenci.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,