Kraj

Afera z "Porannym WF-em" w social mediach

Posty zamieszczane przez internautów to pełna paleta emocji.

Afera z "Porannym WF-em" w social mediach
Nie bez echa w social mediach przeszło zdjęcie z anteny programu Wojewódzkiego i Figurskiego – „Poranny WF”. Internauci nie byli zgodni w opiniach. Część z nich krytykowała decyzję zarządu stacji Eska Rock, a część prezenterów i ich ubiegłotygodniowe wypowiedzi. Większość wpisów wymierzona była w którąś ze stron – podała agencja informacyjna Press-Service Monitoring Mediów, która przeprowadziła analizę.
 
Posty zamieszczane przez internautów to pełna paleta emocji. Case Wojewódzkiego i Figurskiego przełamał socialowe trendy, zwłaszcza w Facebooku. W medium, charakteryzującym się dynamiką i lakonicznością przekazu, pojawiały się wręcz elaboraty, w których komentujący uzasadniali swoje opinie.

W ciągu dwóch dni od ogłoszenia decyzji w publicznych wypowiedziach w portalach społecznościowych pojawiło się aż 1,9 tys. postów, w których wystąpiło nazwisko Wojewódzkiego lub Figurskiego. Dziesiątki tysięcy internautów komentowało sprawę, nie wymieniając nazwisk prezenterów.

 

Najgoręcej zrobiło się na samym profilu Kuby, który jest piątym największym fanpage’em w polskojęzycznej części Facebooka. Pod wpisem ze zdjęciem kałuży w konturach Polski, pojawiło się prawie 9 tysięcy “lajków” i niemal 1,4 tys. komentarzy. Wojewódzki napisał „W Polsce bycie człowiekiem sukcesu wymaga sporego aktorskiego wysiłku. Codziennie grasz główną rolę w kompleksach innych ludzi…”. To właśnie wzbudziło ogromną dyskusję, która wydrukowana mogłaby być pokaźnych rozmiarów książką.

 

Wojewódzki swoim postem wzbudził głębokie zaangażowanie użytkowników. Analitycy Press-Service Monitoring Mediów obliczyli, że średnia znaków na jeden post wyniosła aż 216. Wiele z nich przekraczało 1 tys.  znaków.