Kraj

Audience buying w ARBOnetwork

W tym modelu nie liczy się miejsce emisji reklamy, lecz użytkownik, do którego kierowany jest przekaz.

Ogólnotematyczna sieć reklamowa ARBOnetwork wchodząca w skład Grupy ARBOinteractive poszerza ofertę o audience buying – możliwość emisji reklamy użytkownikom charakteryzującym się określonymi cechami socjodemograficznymi, niezależnie od witryny na której przebywają. Klienci mogą skorzystać z tej oferty w modelu CPM (cost-per-thousand).

Wprowadzenie audience buyingu wynika z zapotrzebowania rynku na zakup reklamy emitowanej do konkretnych użytkowników, co ma zmniejszać współczynnik pustych odsłon wyświetlanych internautom spoza grupy celowej. Reklama w modelu audience buying jest emitowana na wszystkich witrynach sieci ARBOnetwork, na których pojawią się internauci z grupy pożądanej przez reklamodawcę. Do tej pory wszystkie produkty sieci ARBOnetwork były oparte były na zakupie reklamy na konkretnych witrynach.

ARBOnetwork skupia około 700 witryn i dociera miesięcznie do prawie 17 mln Polaków (Megapanel PBI/Gemius, 2012.04).