Kraj

Fan page Kit Kat błędnie ujęty przez Socialbakers

7,5 mln fanów ma globalny fan page marki, na którym treści targetowane są lokalnie.

W dniu wczorajszym pojawiła się informacja o potężnej liczbie fanów polskiego fan page’a marki Kit Kat (Nestle Polska) w Facebooku. Według zestawienia przygotowanego przez Socialbakers.com strona fanowska miałaby zrzeszać 7,5 mln polskich fanów. Przy czym ogólna liczba polskich użytkowników Facebooka według SB wynosi 8,77 mln.

Jak się dowiadujemy, Socialbakers.com błędnie podał lidera polskich fan page’y. 7,5 mln użytkowników faktycznie lubi tę stronę, jednak jest to liczba w ujęciu globalnym. Fan page’e mogą być prowadzone globalnie lecz administrowane są lokalnie na poziomie krajowym lub regionalnym i w ten sposób targetuje się treści do wyselekcjonowanej grupy odbiorców.

Na pierwszym miejscu Top 5 brandów w polskim Facebooku powinien więc pojawić się fan page Serca i Rozumu (Orange Polska) z liczbą fanów na poziomie 1,27 mln.