Kraj

W sytuacji kryzysowej 6 proc. firm korzysta z agencji

Badanie Thing Kong zrealizowane przez Homo Homini objęło 250 przedsiębiorstw z pięciu sektorów.

Badanie agencji socialmediowej Think Kong pokazało, że zdecydowana większość firm (83 proc.) uznaje za wystarczające posiadanie wewnętrznej procedury postępowania antykryzysowego. Tylko niewielka część przedsiębiorstw przygotowuje się do kryzysów z pomocą wyspecjalizowanych firm, agencji. Korzystanie z pomocy agencji prowadzącej działania w internecie i w mediach społecznościowych deklaruje zaledwie 6 proc. firm.

Badanie wykazało także, że większość firm aktywnie monitoruje internet w poszukiwaniu wzmianek o swoich markach. Deklaruje to aż 93 proc. firm. Jednocześnie 41 proc. z nich nie prowadziło żadnych szkoleń dotyczących komunikacji w serwisach społecznościowych, blogosferze czy na internetowych forach.

Badanie było realizowane przez Instytut Badania Opinii “Homo Homini” w dniach 7 maja – 6 czerwca 2012 r. na próbie 250 przedsiębiorstw podzielonych na pięć równolicznych grup branżowych (50 jednostek) reprezentujących sektory: medycyna/farmacja, finanse, budownictwo i nieruchomości, przemysł oraz detal.