Kraj

Rynek call center wart jest 800 mln zł

Grupa Call Center Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego oszacowała podstawowe wskaźniki branży.

Wartość rynku usług  Grupa Call Center (SMB) oszacowała na ok. 700-800 mln zł. Dynamika tego sektora to ok. 5 proc. rocznie. Jednocześnie outsourcing według tych estymacji to obecnie tylko ok. 15 proc. całej branży call center.

Według szacunków Grupy przez outsourcingowe call center przewija się rocznie ok. 200 tys. pracowników. W kraju jest 5 proc. call center, które mają ponad 500 stanowisk, 13 proc. dysponujących liczbą ponad 200 i 18 proc. przekraczających liczbę 50. Cały czas w call center aż 95 proc. ruchu generuje telefon, pozostałe kanały to np. e-mail, SMS, social media. Usługi prowadzone w językach obcych to tylko 5 proc. rynku. Obecnie ruch przychodzący stanowi 70 proc. usług call center.