Kraj

RMF FM i Agora pogłębiają wojnę cenową wg przedstawicieli Eurozetu

Decyzja o wprowadzeniu przez Brokera FM, dom sprzedaży czasu reklamowego w Radiu RMF FM, 6-proc. obniżki cen pakietu reklamowego RMF...

Decyzja o wprowadzeniu przez Brokera FM, dom sprzedaży czasu reklamowego w Radiu RMF FM, 6-proc. obniżki cen pakietu reklamowego RMF FM i Złote Przeboje wywołała negatywne komentarze ze strony przedstawicieli holdingu Eurozet, właściciela Radia Zet i Radiostacji. Zdaniem Andrzeja Matuszyńskiego, dyrektora badań i marketingu Eurozetu, zabieg cenowy zastosowany przez RMF FM i Agorę SA (właściciela 14 lokalnych stacji pod nazwą Złote Przeboje) jest precedensem na polskim rynku i musi wynikać ze słabnącej pozycji tych stacji na rynku słuchalności. “Z drugiej strony jest to krok w kierunku pogłębiania wojny cenowej na rynku radiowym” – uważa Matuszyński. Krzysztof Jaworski, dyrektor sprzedaży RRM, domu sprzedaży Radia Zet i Radiostacji, dodał, że obniżka cen może świadczyć o problemach w sprzedaży pakietów oferowanych przez Brokera FM. Klaudiusz Frydrych, dyrektor zarządzający produktami Brokera FM, odpiera zarzuty przedstawicieli Eurozetu. “Jak wynika z najnowszej fali badania Radio Track, nie można mówić o słabnącej pozycji naszej stacji na rynku, wręcz przeciwnie – udział w rynku słuchalności RMF FM dynamicznie rośnie. Poza tym wychodzimy z założenia, że ceny należy kształtować dla klientów, a nie dla konkurencji. Podnosiliśmy ceny wtedy, kiedy to było możliwe, obecnie wiemy, że nasi klienci oczekiwali od nas innych decyzji. Teraz w większości komercyjnych grup docelowych pakiet RMF FM ze stacjami złotoprzebojowymi Agory jest korzystniejszy cenowo w porównaniu z pakietem Zet Extra, nie mówiąc o jego atutach merytorycznych. Jesteśmy zadowoleni z poziomu sprzedaży naszych pakietów” – powiedział Frydrych. W ostatnim czasie ceny reklam w Radiu Zet, które oferuje pakiet reklamowy ze stacjami sieci Eska (Zet Ekstra), należącymi do Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych, od końca kwietnia br. wzrosły średnio o 7,2 proc. Jak wynika z badania Radio Track, w okresie luty kwiecień br. udział RMF FM w rynku słuchalności w grupie 15 + wynosił 24,3 proc. (w poprzednim okresie 23,6 proc.), a udział Radia Zet – 21,8 proc. (22,1 proc.) (Źródło: Radio Track SMG/KRC Millward Brown Co.). (PR)