Kraj

Adidas teraz stawia na kobiety

Po pierwszej, bardzo męskiej połowie roku, w drugiej Adidas skupia się mocno na kobietach i chce w tej grupie docelowej odświeżyć wizerunek marki.

Adidas Poland wystartował z kampanią pod hasłem “Take It on Together”, promującą najnowszą sportową kolekcję. Jak tłumaczy Patryk Cebartowski, brand activation manager w Adidas Poland, po okresie intensywnych działań skierowanych do mężczyzn teraz firma skupia się na kobietach. Przypomnijmy, że Adidas był jednym ze sponsorów rozgrywek Euro 2012.

W najnowszej komunikacji firma koncentruje się na najpopularniejszych dyscyplinach sportowych uprawianych przez kobiety, takich jak fitness i bieganie, ale także taniec czy coraz popularniejsza wspinaczka. Działania reklamowe obejmą nośniki reklamy zewnętrznej, internet, prasę kobiecą. Dodatkowo Adidas ruszył z projektem społecznościowym – Adidas women all sports team. Na potrzeby akcji przygotowano siedem treningów z różnych dziedzin, które prowadzone będą przez specjalistów w danej dyscyplinie, jak również ambasadorów marki Adidas (np. trening kolarstwa górskiego poprowadzi Maja Włoszczowska, a trening tenisa Mariusz Fyrstenberg i Marcin Matkowski).

W komunikacji spory nacisk zostanie położony na modowy charakter jesienno-zimowej kolekcji ubrań. Choć obecnie Adidas skupia  się na wsparciu damskiej linii tej marki, to nie obawia się kanibalizacji pomiędzy siostrzanymi brandami Adidas i Reebok. Jak podkreśla Cebartowski Reebok koncentruje się na kategorii fitness, zarówno dla kobiet jak i mężczyzn, natomiast dla marki Adidas fitness jest tylko jedną z dyscyplin. Firma nie podała udziałów rynkowych.

Przy realizacji tej akcji Adidas współpracował z  domem mediowym Carat Polska, agencją marketingu interaktywnego Goldbach Interactive, a także z agencją marketingu sportowego Havas S&E.