Kraj

Wielki rebranding i kampania Timotei

Rewolucyjne zmiany w marce Unilevera.

Wielki rebranding i kampania Timotei
Rozpoczęły się największe w historii marki działania rebrandingowe kosmetyków do włosów Timotei z portfolio Unilevera. Wczoraj ruszyła kampania telewizyjna marki obecnej na rynku od lat 80., która w pewnym okresie była nawet liderem rynku. Marketer stawia na komunikację nowoczesności, elegancji i naturalności. Nie chce być już postrzegany jako marka familijna. Jak twierdzi Unilever, w segmencie szamponów typu naturals Timotei jest obecnie graczem numer dwa, ale głównym założeniem jest zdobycie pozycji lidera.

Diametralnie zmienił się wygląd Timotei: począwszy od kształtu i koloru siermiężnej dotychczas butelki, poprzez bardziej elegancki layout, skład, wykorzystujący ekstrakt z róży z Jerycha (główna linia w portfolio), aż po zawartość plastiku w opakowaniu (w przypadku odżywek – zawartość plastiku udało się obniżyć o 15 proc.). Nadrzędnym komunikatem marki wciąż zostaje naturalność, ale towarzyszy jej również elegancja i nowoczesność. – Nowy Timotei ma być produktem, którego konsumentki nie wstydzą się ani w swojej kosmetyczce, ani w łazience. Marka z taką historią zasługuje na duży rebranding i odświeżenie wizerunku – mówi Daniel Jaworski, brand building manager Timotei.

Wczoraj pojawił się telewizyjny spot, promujący Timotei w nowej odsłonie. Kampania jest zaplanowana aż do połowy grudnia. W przyszłym tygodniu rusza kampania prasowa zaplanowana na dwa i pół miesiąca. 

3 września rozpoczną się z kolei działania digitalowe. Przez półtora miesiąca Unilever będzie prowadził działania wizerunkowe, zapoznające konsumentów z nowym layoutem i nową komunikacją marki. Kolejnym krokiem jest trzymiesięczna kampania edukacyjna, którą producent przygotował wraz z jednym z internetowych wydawców. Na razie marketer nie zdradza szczegółów. Za spot telewizyjny odpowiada JWT London, nad adaptacją współpracuje z warszawskim oddziałem agencji. Layouty prasowe zostały opracowane również w Londynie. Komunikaty będą także obecne na nośnikach outdoorowych. Od 1 września przez dwa miesiące na ponad 800 na tablicach w całej Polsce będzie można zobaczyć odnowione szampony i odżywki. Za przygotowanie kampanii ATL i BTL odpowiadają AdBirds (MMP24 z 18 lipca). Planowaniem i zakupem mediów zajmuje  się PHD Media Direction.

W kolejnych miesiącach Unilever planuje również poszerzenie portfolio Timotei o nowe produkty dla dzieci, a także specjalną linię dla mężczyzn. Nowe kolekcje szamponów i odżywek w portfolio Timotei to m.in. Moc i Blask, Lśniący Blask, 2w1 Intensywna Pielęgnacja, 2w1 Jedwabista Miękkość czy linia Pure – bez parabenów, sylikonów i kolorantów).

Marketer świadomie nie wykorzystuje w kampanii żadnej znanej twarzy, aby skupić się na komunikacji zmian w marce.