Zagranica

Rośnie popularność digitalu

Według raportu Caratu wpływy z digitalu rosną szybciej, niż przewidywano.

Cyfrowe wydania rozwijają się szybciej i zarabiają więcej, niż do tej pory przewidywano. To rok 2012 będzie przełomowy, a nie, jak przewidywano, 2013. Według badań domu mediowego digital szybko zabiera prasie przestrzeń reklamową, która zarabia najwięcej i niebawem stanie się największym i najsilniejszym medium. Digital obejmuje search, display, wideo online, social media i komunikację mobile – zajmuje 15,3 proc. prasowego rynku reklamowego. Wpływy z reklam prasowych stanowią 14,4 proc. rynku.

Jerry Buhlmann, chief executive Aegis Group, twierdzi, że nic nie wskazuje na to, żeby odbiorcy online mieli przestać interesować się publikacjami online. Przeciwnie, coraz więcej treści przenosi się właśnie do internetu, a użytkownicy czytają serwisy internetowe przy użyciu swoich smartfonów, bo ta forma jest szybka, wygodna i gwarantuje niezależność. 
Analitycy na Wyspach prognozują jednak spadek wpływów reklamowych prasy o 2,8 proc. w przyszłym roku.

Wpływy z reklam telewizyjnych mają w przyszłym roku nieznacznie wzrosnąć zgodnie z ogólnym trendem na rynku i zachować swój 46-proc. udział w rynku reklamy.

(BrandRepublic)