M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Kraft stawia na Millicano

Beata Goczał | 30 sierpnia 2012, 06:00

Marketer wiąże duże nadzieje ze swoją innowacją.

Kraft Foods Polska wprowadza do Polski nową markę kawy Millicano – o planach launchu tego brandu pisaliśmy w MMP24 z dn. 22 sierpnia br.

Millicano od Jacobs Krönung jest pierwszą na polskim rynku pełnoziarnistą kawą rozpuszczalną. Jest to zupełnie nowy rodzaj kawy. Dzięki połączeniu kawy rozpuszczalnej (85 proc.) z bardzo drobno zmielonymi ziarnami kawy (15 proc.) ten innowacyjny produkt łączy w sobie kawę rozpuszczalną z mieloną.

Na polskim rynku kawy królują dwa segmenty: kawa mielona oraz rozpuszczalna. Badania konsumenckie Kraft Foods wykazały, że tym, czego brakuje smakoszom kawy rozpuszczalnej, jest pełniejszy i bardziej nasycony aromat oraz smak, który ma kawa mielona. W wyniku prac w centrum badawczym Kraft Foods w Wielkiej Brytanii powstała kawa pełnoziarnista rozpuszczalna.

Millicano pojawiło się w ub.r. w Wielkiej Brytanii. Od początku tego roku Kraft Foods wprowadza nowe marki pełnoziarnistych kaw rozpuszczalnych na kolejne europejskie rynki (Szwecja – styczeń, Francja – luty, Niemcy – kwiecień, Ukraina – czerwiec, Polska, Czechy i Słowacja – sierpień).

Mililcano będzie dostępne w dwóch formatach opakowania: metalowej puszce o pojemności 95 g oraz miękkim opakowaniu o pojemności 75 g. Grupą docelową marki są użytkownicy kaw rozpuszczalnych, szczególnie kobiety w wieku 25-40 lat, które żyją w większych miastach, mają ponadprzeciętny dochód, są aktywne oraz lubią próbować nowych rzeczy.

Kraft będzie wspierał nową markę kampanią pod hasłem "Kawa jutra już dziś". Na okres wprowadzenia produktu zaplanowano silne wsparcie komunikacyjne. Rozpoczęcie kampanii planowane jest na połowę września br.

Na działania marketingowe złożą się: reklama telewizyjna, wsparcie public relations, kampania reklamowa w prasie branżowej, outdoor, działania w internecie, wsparcie w punktach sprzedaży w formie atrakcyjnej oferty promocyjnej oraz akcje samplingowe. Za zakup i planowanie mediów odpowiedzialny jest dom mediowy Starcom, działania PR koordynuje Kuźnia PR.

Millicano będzie kolejną marką kawową w portfolio Krafta w Polsce. Marketer ma już w nim takie brandy, jak Jacobs, Maxwell House i Carte Noire.

Bezpośrednim konkurentem w segmencie kaw rozpuszczalnych jest marka Nescafe należąca do Nestle Polska.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,