Zagranica

Google+ służy networkingowi

Google testuje nowe funkcje, żeby utworzyć narzędzie do komunikacji w miejscu pracy.

Google+ w wersji do networkingu miałoby być konkurencją wobec Yammera Microsoftu i Chattera Salesforce’a.

Marketer ma nadzieję, że poprzez umożliwienie użytkownikom biznesowym komunikacji przez Google+ ich firmy będą bardziej skłonne do utożsamienia się ze strategią Google i dla swoich brandów będą korzystać z oferowanych funkcjonalności. Nowe funkcje dają pracownikom większą kontrolę treści przekazywanych przez nich komunikatów. Nowy system ma integrować różne narzędzia, jak Gmail, Spotkania, kalendarz i Dokumenty.

Użytkownicy biznesowi Google Apps będą mogli oznaczać niektóre posty jako niewidoczne i wybierać poszczególnych pracowników, którzy będą mogli śledzić wymianę informacji. Użytkownicy będą mogli również szybko brać udział w spotkaniach wideo przez funkcjonalność Spotkania i logować się do wideokonferencji bezpośrednio z Gmaila.

Google twierdzi, że zmiany, o których poinformował, to dopiero początek. Na najbliższe miesiące podobno szykuje więcej nowości, w tym mobilną wersję dla użytkowników korporacyjnych i administracyjnych.

Google+ został oficjalnie uruchomiony dla użytkowników we wrześniu 2011 r.

(Marketing Week)