M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

MEC, MediaCom i Starcom dysponują blisko połową rynku

Joanna Dziwisińska | 7 września 2012, 06:00

Kilka tygodni po publikacji pierwszego reportu Recma ponownie podsumowuje rynek domów mediowych. Na jego czele jest MEC.

MEC, MediaCom Warszawa, Starcom otwierają zestawienie budżetów za 2011 r., wynika z nowego raportu Recmy. Jeszcze około dwóch miesięcy temu na czele top trójki był MediaCom. Z najnowszych analiz firmy badawczej obroty MEC w tym okresie wyniosły 319 mln euro, a nie 296 mln euro, jak wcześniej raportowano. Na drugiej pozycji równorzędnie znalazły się MediaCom Warszawa i Starcom, po 300 mln euro (poprzednio odpowiednio 322 mln euro i 263 mln euro). Jak mówi Agnieszka Kosik, CEO MediaCom Warszawa, nowe zestawienie wynika ze zmiany metodologii. - Najważniejszy jest jednak fakt, że trzy domy mediowe mają prawie połowę rynku reklamowego w Polsce - dodaje. Do momentu zamknięcia tego wydania "MMP24" nie udało nam się uzyskać komentarza z Recmy w sprawie zmian metodologii.

Na kolejnych pozycjach w zestawieniu znalazły się: ZOG – 199 mln euro, Media Direction OMD – 190 mln euro, PHD Media Direction – 130 mln euro, OMD – 130 mln euro, Carat – 120 mln euro, MPG – 120 mln euro. Największą dynamikę wzrostu budżetów odnotowały Initiative i Maxus – 25-procentową. Największy spadek Mindshare – 14-procentowy.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,