Kraj

Marketerzy doceniają rolę i skuteczność PR-u

Stopniowa specjalizacja będzie charakteryzować branżę public relations, a dzięki temu osoby zajmujące się PR-em w korporacjach skupią się bardziej na...

Stopniowa specjalizacja będzie charakteryzować branżę public relations, a dzięki temu osoby zajmujące się PR-em w korporacjach skupią się bardziej na myśleniu strategicznym. Nastąpi też etapami uniezależnienie się PR-u od marketingu. Tak brzmią niektóre tezy na temat kondycji polskiego public relations, o których mówiono podczas niedawnego III Kongresu Public Relations w Rzeszowie. Jego organizatorami były Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz Agencja Public Relations RPR Group. Na potrzeby kongresu instytut SMG/KRC Millward Brown Co. specjalnie przeprowadził badania. Ich wyniki pokazują także, że istnieje wysoka świadomość roli PR-u w przedsiębiorstwie, coraz bardziej doceniana jest także jego skuteczność. PR-owiec coraz częściej postrzegany jest jako osoba odpowiadająca za budowanie relacji z mediami i efektywnie nimi zarządzająca. Z drugiej strony spotyka się również instrumentalne traktowanie specjalisty czy agencji PR jako “dostarczyciela” licznych i pozytywnych publikacji prasowych. Do mocnych stron polskiego PR-u uczestnicy badania zaliczyli umiejętność improwizacji i radzenia sobie w sytuacjach bez wyjścia. Wśród słabych stron branży podkreślono nierówny poziom agencji PR. Przewiduje się, że wejście Polski do Unii Europejskiej spowoduje wzrost standardów jakości świadczonych usług PR. W kongresie brało udział ponad 200 uczestników. Kolejny kongres ma odbyć się w przyszłym roku. (KP)