Kraj

Unilever dostosowuje struktury sprzedażowe do rynku

Zmiana nawyków zakupowych wymusiła wprowadzenie zmian w strukturze sprzedażowej.

Unilever zdecydował się dostosować strukturę działu sprzedaży do warunków panujących na rynku handlu tradycyjnego. Reorganizacja nie dotyczyła działu marketingu. Jak tłumaczą przedstawiciele koncernu, jednym z powodów była zmiana nawyków zakupowych wśród Polaków, szczególnie na rynku środków czystości i kosmetyków. Co m.in. wpłynęło na rozwój dyskontów i sieci drogeryjnych, a także na zmniejszenie udziału handlu tradycyjnego w ogólnej sprzedaży produktów FMCG. Tym samym Unilever wzmocnił struktury sprzedażowe zajmujące się kosmetykami i środkami czystości m.in. poprzez powołanie zespołu do obsługi drogerii. Przeorganizowano zespoły przedstawicieli handlowych obsługujących sklepy “wielobranżowe”: spożywczo-chemiczne, tak aby mocnej wspierały sprzedaż kosmetyków, ale w systemie korporacyjnym, czyli jeden przedstawiciel zajmuje się wsparciem sprzedaży zarówno produktów spożywczych, jak i kosmetyków i środków czystości.

Marketer nie podaje żadnych danych personalnych oraz szczegółów na temat reorganizacji.