Polski oddział Mercedesa jako pierwszy na świecie wykorzysta aplikację Shazam w kampanii telewizyjnej. Będzie to jednocześnie pierwsze zastosowanie tej aplikacji na polskim rynku i w tej części regionu.
Spoty telewizyjne w kampanii nowego modelu Mercedesa wykorzystywać będą technologię rozpoznawania dźwięku, tzw. voice recognition. Po uruchomieniu Shazam w czasie emisji spotu użytkownik zostaje przekierowany do specjalnie przygotowanej platformy Mercedesa klasy A na ekranie smartfona lub tabletu. Z poziomu strony użytkownicy będą mieli m.in. możliwość zapoznania się z nowym samochodem klasy A oraz umówienia się na jazdę próbną.
W kampanii nowego Mercedesa klasy A oprócz “ożywienia” spotów telewizyjnych wykorzystano również technologię augmented reality w reklamie prasowej. Po uruchomieniu aplikacji Aurasma i skierowaniu smartfona lub tableta na reklamę Mercedesa na ekranie wyświetla się prezentacja wideo nowej klasy A linkująca do strony mobilnej.
Globalnie z aplikacji Shazam korzysta ponad 225 mln użytkowników, w Polsce jest to już 1,5 mln.
Całość działań została zaplanowana i zrealizowana lokalnie przez MEC Interaction, interaktywny dział MEC.