Kraj

Mercedes-Benz wykorzystuje w kampanii aplikację Shazam

Po uruchomieniu Shazam w czasie emisji spotu użytkownik zostaje przekierowany do specjalnie przygotowanej platformy Mercedesa klasy A.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2F0X3tkUNicRw%22%7D
Polski oddział Mercedesa jako pierwszy na świecie wykorzysta aplikację Shazam w kampanii telewizyjnej. Będzie to jednocześnie pierwsze zastosowanie tej aplikacji na polskim rynku i w tej części regionu.

Spoty telewizyjne w kampanii nowego modelu Mercedesa wykorzystywać będą technologię rozpoznawania dźwięku, tzw. voice recognition. Po uruchomieniu Shazam w czasie emisji spotu użytkownik zostaje przekierowany do specjalnie przygotowanej platformy Mercedesa klasy A na ekranie smartfona lub tabletu. Z poziomu strony użytkownicy będą mieli m.in. możliwość zapoznania się z nowym samochodem klasy A oraz umówienia się na jazdę próbną.

W kampanii nowego Mercedesa klasy A oprócz “ożywienia” spotów telewizyjnych wykorzystano również technologię augmented reality w reklamie prasowej. Po uruchomieniu aplikacji Aurasma i skierowaniu smartfona lub tableta na reklamę Mercedesa na ekranie wyświetla się prezentacja wideo nowej klasy A linkująca do strony mobilnej.

Globalnie z aplikacji Shazam korzysta ponad 225 mln użytkowników, w Polsce jest to już 1,5 mln.

Całość działań została zaplanowana i zrealizowana lokalnie przez MEC Interaction, interaktywny dział MEC.