Kraj

Aflofarm wycofuje się z RMF-u

Marketer prawdopodobnie całkiem rezygnuje z reklamy radiowej.


Firma farmaceutyczna Aflofarm, największy reklamodawca radiowy, najpierw zaprzestał emisji reklam w stacjach należących do Grupy RMF FM i przeniósł budżety do konkurencyjnych rozgłośni, a teraz prawdopodobnie w ogóle nie korzysta z reklamy radiowej.

Z danych Kantar Media wynika, że w sierpniu br. Aflofarm nie wyemitował w RMF FM żadnej swojej reklamy. Zwiększył natomiast wydatki reklamowe w stacjach należących do Grupy Radiowej Agory i w rozgłośniach Eurozetu. Jeszcze do niedawna marketer ten stosował taką zasadę, że większość swojego budżetu lokował w jednej stacji radiowej, w pozostałych wydawał nawet dziesięciokrotnie mniej.

Tak było np. jeszcze w ub.r. i na początku br. W sierpniu ub.r. Aflofarm wydał na reklamę w RMF FM 25,5 mln zł, w Agorze – tylko 5,6 mln zł, a w stacjach Eurozetu – 4,6 mln zł.

W sierpniu tego roku Aflofarm nie zostawił w RMF FM nawet jednej złotówki, za to w stacjach Agory zainwestował 9,4 mln zł, a w Eurozecie – 5,9 mln zł.

Przedstawiciele działu sprzedaży Grupy RMF nie komentują zasad współpracy ze swoimi klientami. Z naszych informacji wynika, że w już od początku br. współpraca z Aflofarmem nie układała się najlepiej. Marketer już w pierwszej połowie br. mocno redukował wydatki w stacjach Grupy RMF na rzecz konkurencji. Jeszcze do połowy września Aflofarm był mocno obecny m.in. w Radiu Zet, korzystał też z reklam w stacjach Agory. Z naszych informacji wynika, że mniej więcej od tygodnia nie korzysta z reklamy radiowej w ogóle. Jacek Furman, prezes zarządu Aflofarmu odpowiedzialny za marketing, nie odpowiedział na nasze pytania dotyczące nowej strategii firmy. Przypomnijmy, że w połowie sierpnia br. przyznał, że firma analizuje rentowność działań marketingowych i dlatego częściowo redukuje wydatki reklamowe (pisaliśmy o tym w MMP24 z dn. 16 sierpnia br.).

Niewykluczone, że część budżetu radiowego Aflofarm postanowił przenieść do telewizji. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika bowiem, że zwiększa tam wydatki. W lipcu zainwestował w reklamę TV 37,7 mln zł, a w sierpniu niemal drugie tyle – 59,4 mln zł.