Kraj

MasterCard zapowiada start kampanii związanej z Euro 2004

MasterCard zapowiada, że na przełomie maja i czerwca rozpocznie kampanię mediową związaną z mistrzostwami Europy w piłce nożnej w Portugalii...

MasterCard zapowiada, że na przełomie maja i czerwca rozpocznie kampanię mediową związaną z mistrzostwami Europy w piłce nożnej w Portugalii (Euro 2004). Będzie to kolejna kampania z cyklu “Priceless” – ten koncept kreatywny MasterCard stosuje już w ok. 80 krajach, w Polsce obecny jest od dwóch lat. Tym razem hasłem przewodnim będzie: “Two sides, one game. Priceless”. Jak zapowiada Wiesław Federowicz, general manager Poland w MasterCard International, planowana z okazji Euro 2004 kampania opierać się będzie na “tradycyjnym” dla MasterCard w Polsce mediamiksie telewizji, prasy i radia. Bliższe szczegóły nie są na razie ujawniane. Adaptacje reklam dla MasterCard przygotowuje McCann-Erickson Polska, planowaniem i zakupem mediów zajmuje się Universal McCann. W tym momencie MasterCard kończy kampanię “Priceless” prowadzoną wokół piłkarskiej Ligi Mistrzów. Towarzyszy jej loteria “Karta wstępu na finał”, której celem jest zwiększenie wolumenu płatności kartami MasterCard – konsumenci, którzy w okresie 1 kwietnia – 16 maja dokonają nimi zakupu o wartości minimum 100 zł, wezmą udział w losowaniu nagród, na czele z czteroosobową tygodniową wycieczką do Portugalii na Euro 2004. MasterCard jest na poziomie globalnym sponsorem zarówno Ligi Mistrzów, jak i mistrzostw Europy i świata w piłce nożnej. “Sponsorujemy również różnego rodzaju rozgrywki międzykontynentalne, a także aktywności zespołów kobiecych i młodzieżowych. Generalnie wszędzie, gdzie gra się w piłkę i ma to rangę międzynarodową, chcemy być obecni z naszą marką” – mówi Wiesław Federowicz, general manager Poland w MasterCard International. W zależności od regionu świata MasterCard sponsoruje także inne dyscypliny sportu, m.in. Formułę 1, golf, tenis, hokej, jednak piłka nożna jest dla komunikacji firmy zdecydowanie najważniejsza. “Jest to sport przyciągający największą liczbę widzów, niosący silny ładunek emocjonalny, cieszący się zainteresowaniem globalnym. Pozwala na działania ponadgraniczne i, co więcej, ponadkulturowe” – mówi Federowicz. MasterCard sponsoruje piłkarski World Cup nieprzerwanie od 1990 r., Euro od 1992 r., ma już podpisane kontrakty dotyczące World Cup w 2006 r. i Euro 2008. Od wielu lat “ambasadorem marki” MasterCard jest legendarny piłkarz brazylijski Pele, od dwóch lat także portugalski Euzebio. (MG)