Kraj

Facebook ponownie wchodzi w e-commerce

Podobny projekt był wprowadzany w 2010 roku. Jednak został on zawieszony ze względu na niewielką popularność.

Facebook niebawem wprowadzi usługę “Gifts” polegającą na kupowaniu prezentów znajomym. Prezenty będzie można kupować na dwa sposoby. Pierwszy z nich polega na odwiedzeniu osi czasu użytkownika, którego chcemy obdarować, i kliknięciu w przycisk “gift” znajdujący się w polu statusu, obok przycisków “post” i “zdjęcie”.

Druga możliwość dotyczy użytkowników, którzy świętują lub świętowali ważne wydarzenie, jak np. rocznicę urodzin, zaręczyny lub ślub. Informację o jubilatach Facebook wyświetla w prawej kolumnie. Tam też, pod ich nazwiskami, mają pojawić się odpowiednie ikonki.

Razem z wyborem prezentu użytkownik deklaruje czy chce zapłacić od razu, czy później. Informację o prezencie może ukryć lub opublikować na swojej osi czasu. Do prezentu może dołączyć okolicznościową kartkę. Użytkownik, któremu kupiono prezent, zostanie o tym natychmiast powiadomiony i poproszony o podanie adresu do wysyłki. Co ciekawe, będzie on mógł również wybrać kolor, rozmiar czy smak podarunku, w zależności od tego, co zamierzamy mu sprezentować, a nawet wymienić podarunek na inny.

Przypomnijmy, że to drugie podejście Facebooka do e-commerce. Podobny projekt był wprowadzany w 2010 roku. Jednak został on zawieszony ze względu na niewielką popularność.