Agencja Digital One przygotowała dla Pepsi projekt z zakresu social mediów, który wspomaga działania związane ze świętowaniem 25-lecia wydania przez Michaela Jacksona albumu “Bad”.
Aplikacje w Facebooku i portalu Nk.pl nawiązują do rocznicy i umożliwiają użytkownikom wzięcie udziału w konkursach. Do wygrania m.in. skórzane kurtki “Bad” oraz wycieczki dla dwóch osób do Londynu na Michael Jackson The Immortal Tour by Cirque du Soleil.
Digital One przygotowała również key visual akcji i wyprodukowała koszulki z Michaelem Jacksonem, które są wykorzystywane jako nagrody i materiały promocyjne.
W aplikacji w Facebooku możliwe są dwie ścieżki konkursowe: “Who’s bad” i “Who’s really, really bad?”. W pierwszym konkursie do wygrania utwory MP3, koszulki i cała płyta “Bad 25” w wersji elektronicznej. Aby otrzymać kod upoważniający do odbioru MP3, użytkownik musi cofnąć się na osi czasu Pepsi dokładnie o 25 lat, czyli do 1987 roku. Tam znajdzie informacje, gdzie w jeszcze innym miejscu na osi czasu ukryte zostało zaszyfrowane słowo klucz. Po odnalezieniu tego miejsca i odgadnięciu słowa klucza użytkownik wpisuje je do aplikacji – otrzymuje wtedy indywidualny kod, który upoważnia do pobrania muzyki (MP3) na dedykowanej stronie.
Odgadnięcie już jednego słowa klucza upoważnia do wzięcia udziału w grze o zestaw koszulka i płyta “Bad 25” (w wersji elektronicznej). Aby grać o tę nagrodę, użytkownik musi jednak przesłać zdjęcie z puszką z limitowanej edycji Pepsi.
Konkurs “Who’s really, really bad?” zbudowany jest w podobny sposób. Jednak by grać o nagrody – skórzane kurtki oraz wyjazd na Michael Jackson The Immortal World Tour by Cirque du Soleil – użytkownik musi przesłać zdjęcie ze wszystkimi trzema puszkami z limitowanej kolekcji Pepsi.
W najbliższym czasie planowane jest uruchomienie podobnego konkursu w serwisie Nk.pl.