Kraj

Pod nową marką Gothaer Polska liczy na umocnienie pozycji

Interesuje nas silna pozycja w pierwszej dziesiątce - deklaruje Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes dawnego PTU, obecnie Gothaer Polska.

Pod nową marką Gothaer Polska liczy na umocnienie pozycji
Jak informowaliśmy w MMP24 (patrz news z 21.09 br.), firma ubezpieczeniowa Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń (PTU SA) zmienia nazwę na Gothaer Polska. Wczoraj zaprezentowała nowe logo oraz nową ofertę produktową.

Do tej pory PTU nastawiało się głównie na sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych (OC i autocasco), teraz chce bardziej zdywersyfikować portfel świadczonych usług.
 
– Zależy nam na pozyskaniu nowych klientów. W ciągu 3-4 najbliższych lat chcemy ograniczyć udział ubezpieczeń komunikacyjnych w naszym portfelu z obecnych 75 proc. do nie więcej niż 60 proc. – zapowiada Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes Gothaer Polska.

W ub.r. PTU zebrało 478,3 mln zł składek (przypis brutto), o 6 proc. więcej niż w 2010 r., co plasuje je na 11. pozycji wśród majątkowych towarzystw ubezpieczeniowych w kraju. Ponieważ na rynku ubezpieczeniowym spodziewana jest konsolidacja (m.in. grupa Warta została przejęta przez niemiecko-japońskie konsorcjum Talanx i Meiji Yasuda, a Talanx jest w Polsce właścicielem trzech innych firm ubezpieczeniowych: HDI Asekuracja TU oraz HDI-Gerling Życie TU, a także TU Europa odkupionego od Getin Holding), Gothaer Polska znajdzie się zapewne w pierwszej dziesiątce firm majątkowych na rynku. To nie wyczerpuje jego ambicji: – Interesuje nas mocniejsza pozycja. Jeśli za trzy lata nadal będziemy numerem dziesięć, to zapewne nie uznamy tego za sukces – deklaruje Włodarczyk-Moczkowska.

Jako Gothaer Polska firma chce wzmocnić ofertę dla małych i średnich przedsiębiorstw (nie zamierza rywalizować w segmencie dużych korporacji), klientom indywidualnym chce zaś zaoferować nowe produkty: ubezpieczenia mieszkaniowe (Cztery kąty), turystyczne (W podróży), wypadkowe (Na wszelki wypadek) oraz komunikacyjne (Autocasco).
Zamierza nadal działać na bazie sieci multiagentów, właśnie uruchomiła dla nich nowoczesną internetową platformę wsparcia sprzedaży GoNet, natomiast nie zamierza otwierać sprzedaży directowej (chociaż w Niemczech Gothaer ma firmę directową Asstel).
Firma nie ujawnia, ilu klientów obecnie obsługuje ani jakie ma plany sprzedażowe.

Dorota Pietrzyk, dyrektor marketingu i PR Gothaer Polska, przyznaje, że wprowadzenie na rynek nowej marki będzie wymagało wsparcia reklamowego. Kampania reklamowa planowana jest na przyszły rok, a jej zasięg będzie zależał od możliwości finansowych (firma dopiero będzie pracowała nad przyszłorocznym budżetem). Gothaer Polska współpracuje z domem mediowym Easymedia. Przeprowadziła także przetarg na wybór agencji kreatywnej, w którym brały udział trzy agencje reklamowe (ich nazw firma nie ujawnia). Został on zakończony bez formalnego rozstrzygnięcia (właśnie ze względu przełożenia planów reklamowych na przyszły rok). Do przygotowania kampanii reklamowej wprowadzającej nową markę na rynek Gothaer Polska zamierza wybrać jedną z tych trzech agencji.