Zagranica

Tydzień reklamy rozpoczęty "pogrzebem"

Program tegorocznego Advertising Week z napisem "In loving memory of advertising 1864-2012".

Teza o “końcu reklamy” jest podczas Advertising Week tematem wielu dyskusji. W nieco bardziej poważny sposób obecną sytuację skomentowały dotychczasowa CEO Ogilvy & Mather Charlotte Beers i założycielka Ifwerantheworld.com Cindy Gallop. Ta ostatnia obwinia samą branżę, która jej zdaniem doprowadziła do sytuacji, w której reklama jest postrzegana przez odbiorców jako kara. Jest traktowana jako “szantaż” lub przymus, kiedy widz chce uzyskać coś za darmo lub oglądać wideo online bez dodatkowych kosztów. Jej zdaniem reklama powinna być stosowana jako siła na rzecz dobra, która może zmienić świat.

Obie zwróciły uwagę na to, że reklama jest zdominowana przez mężczyzn, Beers dała do zrozumienia, że tu właśnie może tkwić problem. Gallop dodała, że zaledwie 3 proc. dyrektorów reklam to kobiety.

(AdAge.com)