Kraj

GfK Polonia zbada zachowania konsumentów w świecie mobilnym

Firma szykuje się do wprowadzenia badania GfK NIS.

Nowe badanie to GfK Network Intelligence Solution (NIS), opiera się na analizie anonimowych danych IP z sieci operatora komórkowego. Projekt działa już w Szwecji, Finlandii, Turcji, Francji, Hongkongu i Macao, testowany jest na ponad 5 mln unique users. Prowadzone są prace nad wdrożeniem go w Polsce.

Badanie za pomocą jednej metodologii monitoruje zarówno zachowanie konsumentów w mobilnym internecie, jak i ekspozycję na różne formy reklamy, takie jak SMS, MMS, bannery czy aplikacje. Firma podkreśla także, że badanie jest użyteczne dla małych serwisów internetowych należących do tzw. długiego ogona. Zdaniem GfK to jedyne tego rodzaju badanie na światowym rynku. Możliwe jest także stworzenie paneli konsumenckich do różnych konkretnych projektów i skrzyżowanie informacji z badania z danymi demograficznymi.

Konkretny termin wprowadzenia nowego badania nie jest jeszcze znany.