Kraj

Crédit Agricole zamierza mocno uderzyć w konta

Bank zwróci klientom 10 proc. ich rachunków za prąd, gaz, telefon itp., a kolejne 10 proc. dołoży do tego, co zaoszczędzą na koncie. Cel: 40 tys. nowych klientów.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FBmfu80uizzY%26feature%3Dchannel%26list%3DUL%22%7D
Crédit Agricole Bank Polska chce zdecydowanie mocniej powalczyć na rynku kont osobistych. Tym, którzy zdecydują się otworzyć rachunek PROSTOoszczędzający Plus, zaoferuje zwrot 10 proc. kwot, jakie płacą za rachunki, np. za gaz, prąd, wodę czy telefon. Limit cash-backu wynosi 2 tys. zł miesięcznie i najprawdopodobniej będzie to oferta czasowa, a nie stała. Oprócz tego bank zaoferuje posiadaczom kont usługę „Oszczędzam na okrągło” polegającą na zaokrąglaniu w górę wszystkich transakcji bezgotówkowych wykonanych kartą płatniczą do konta. Środki z zaokrąglenia są przekazywane (bez dodatkowych opłat) na rachunek oszczędnościowy. To rozwiązanie podobne do programu mSaver reklamowanego obecnie przez mBank, ale CA Bank dodatkowo dołoży klientom ekstra 10 proc. do tych środków.

Tę ofertę bank będzie promował kampanią reklamową. Wstępem do niej jest telewizyjna kampania teaserowa. Wystąpi w niej francuska aktorka Juliette Binoche, która od jesieni ub.r. jest twarzą reklamową banku. Kampanie reklamowe dla banku przygotowują m.in. agencja reklamowa NestPoint oraz dom mediowy MEC.

Crédit Agricole Bank Polska prowadzi obecnie 1,144 mln rachunków osobistych (dane na koniec czerwca br.), co plasuje go na ósmej pozycji w kraju. Jak zapowiada Jędrzej Marciniak, członek zarządu Crédit Agricole Bank Polska, do końca listopada bank chce otworzyć 40 tys. kont.

Czy tą ofertą Crédit Agricole wywoła zamieszanie na rynku? Tego typu oferty są skutecznym mechanizmem akwizycji nowych klientów. Przykładem Bank Millennium, który w lutym ub.r. wprowadził Dobre Konta umożliwiające zwrot do 3 proc. miesięcznych wydatków we wszystkich sklepach spożywczych, supermarketach i na stacjach benzynowych w kraju (maksymalnie do 50 zł miesięcznie, czyli do 600 zł rocznie). W ub.r. bank otworzył 180 tys. Dobrych Kont, a w tym roku już kolejne 170 tys. Z kolei Alior Sync (internetowe ramię Alior Banku) oferuje zwrot do 5 proc. pieniędzy wydanych na zakupy w internecie. Po niespełna czterech miesiącach działalności bank otworzył już blisko 100 tys. rachunków.