Kraj

Piątkowa "GW" bardziej magazynowa

Weekend według "Gazety Wyborczej" zaczyna się już w piątek. Dziennik zmienia się coraz bardziej w wydanie magazynowe.

Od najbliższego piątkowego wydania “Gazeta Wyborcza” (Agora) będzie miała magazynową jedynkę. Ma to podkreślić nowy charakter gazety. W wydaniu pojawi się także sekcja „Piątek Ekstra” z tekstami poświęconymi kulturze, nauce i z cyklem „Witamy w Polsce”. Sam dziennik zyska nową makietę. Celem tych zmian jest przesunięcie wydania magazynowego z soboty na piątek, a tym samym zaoferowanie czytelnikom tytułu codziennego nowej jakości. Treści magazynu przygotowywane są przez zespół dziennikarzy „Gazety Wyborczej” pod kierownictwem Pawła Goźlińskiego. Wydawca nie zmienia ceny gazety oraz wielkości nakładu.

Piątkowa „Gazeta Wyborcza” będzie miała nową okładkę eksponującą zdjęcia zapowiadające wybrane tematy z trzech części magazynu „Piątek Ekstra”. Projekt przygotował zespół grafików „Gazety Wyborczej” pod przewodnictwem Macieja Kałkusa. Tradycyjnie w piątek wraz z „Gazetą” ukazywać się będą popularne dodatki „Gazeta Telewizyjna” i „Gazeta Co Jest Grane”.

Wydanie będzie promowana w telewizji (TVP, Polsat, TVN, stacje tematyczne), w kinach Helios, w kampanii radiowej (zapowiedzi radiowe i spoty w Radiu Tok FM i Radiu Złote Przeboje), w „Gazecie Wyborczej” i jej dodatkach lokalnych oraz w dzienniku „Metro” i w internecie (Gazeta.pl, Wyborcza.pl, Wyborcza.biz, Wysokieobcasy.pl, serwisy lokalne Gazeta.pl, Google). Za przygotowanie kreacji odpowiada agencja Bardzo, za zakup mediów zaś dom mediowy Starlink.